Krótkie podsumowanie 2016 roku na Branding Monitorze

Podsumowanie 2016 Branding Monitor

Styczeń ponownie daje okazję do prezentacji wszelkiego rodzaju zestawień, podsumowań, raportów. Czasami warto zrobić szybki przegląd tego, co wydarzyło się przez ostatnie 365 (a tym razem przez 366) dni. Co działo się na BM?

 

Rozwój Branding Monitor

2016 okazał się dobrym czasem na rozwój bloga i miejsc dokoła niego. Statystyki napawają optymizmem, dlatego pomyślałem, że dobrze będzie się nimi z Wami podzielić. Oby kolejne 12 miesięcy było jeszcze lepsze pod tym kątem.

Infografika Branding Monitor

Początek roku był oczywiście zdominowany przez plebiscyt RE:PL (aktualnie też wiele kręci się wokół niego), który rok temu wygrał x-kom wraz z agencją BNA. Gdy emocje opadły, pojawiły się kolejne artykuły, przyciągające mniejszą lub większą uwagę.

Oto wybrane TOP 6 ciekawych wpisów z całego roku, które budziły duże zainteresowanie i o których warto przypomnieć. Razem w całym roku pojawiło się 95 nowych tekstów.


Na wyniki przełożyły się nie tylko artykuły o rebrandingach (chociaż przede wszystkim), ale też wpisy innego charakteru. Wielu z Was zaangażowało się na przykład w konkurs na spostrzegawczość, w ramach którego powstał mały logoquiz. Sprawdzić można się cały czas (klikając w jotpega poniżej lub ten link), ale nagrody zostały już dawno przyznane ;)

Logoquiz Branding Monitor

Wiele wejść odnotowało także mini-zestawienie zalet dobrze zaprojektowanej i wdrożonej identyfikacji wizualnej. Ta treść również cały czas jest do Waszej dyspozycji:

 

Wstawka urlopowa

W maju udało mi się trochę odpocząć na maltańskich wybrzeżach (straszna skała), ale w czasie urlopu nie potrafiłem zapomnieć o znakach, natrafiając na przykład na „miejscowe studio” RMF-u ;)

RMF na Malcie?

Reszta pobytu była już bardziej oderwana od branży (i rzeczywistości).

Wakacje na Malcie

 

Publikacje gościnne

Kolejną cegiełką w rozwoju było również opracowywanie tekstów dla innych. W ramach współpracy moje teksty ukazały się m.in. na portalach Nowy Marketing, Grafmag.pl, czy DailyWeb.

Pod koniec roku zostałem zaproszony przez Andrzeja-Ludwika Włoszczyńskiego do współtworzenia książki o wizerunku miasta (jeszcze raz dziękuję!). Tym samym miałem okazję stać się jednym z dwunastu współautorów, którzy przyczynili się do powstania tej pozycji, mającej na celu zwiększenie świadomości o marce i wizerunku głównie wśród samorządów, ale nie tylko. Książkę można kupić w księgarni e-bookowo.pl, klikając w link poniżej:

Cały dochód autorów jest przeznaczony na Fundację Ewy Błaszczyk Akogo?, dlatego kupując e-booka, wspieracie dzieci przebywające pod jej opieką.

 

Jak było w 2016? Jak będzie w 2017?

Dla mnie osobiście miniony rok był naprawdę świetnym czasem! Wydarzyło się wiele pozytywnych rzeczy, dlatego mam nadzieję, że 2017 będzie przynajmniej równie dobry jak ten, który już pożegnaliśmy, a może jeszcze lepszy? Tego sobie i Wam życzę!

Dziękuję Wam, że jesteście, czytacie, dyskutujecie i (mam nadzieję) korzystacie z tych treści, które się tutaj pojawiają. Będę się starał, aby były one coraz lepsze, a rodzące się w mojej głowie pomysły na uatrakcyjnienie tego miejsca stały się rzeczywistością. Wszystkiego dobrego w 2017! :)

 

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.