Kamera, akcja!
Przeciętny użytkownik Internetu spędza 19 godzin tygodniowo na oglądaniu treści video. Tak wysoka średnia jest zasługą rosnącej popularności takich platform i formatów jak TikTok, Instagram Reels czy YouTube Shorts. I to właśnie na tych trzech narzędziach należy skupić się w kontekście contentu video w 2023 roku. TikTok w ostatnich miesiącach przeistoczył się z traktowanej pobłażliwie aplikacji dla najmłodszych w godnego konkurenta Facebooka czy Instagrama. Krótkie formy, ogromny potencjał viralowy, błyskawiczne podłapywanie trendów to jego największe atuty. Planując działania marketingowe na ten rok, koniecznie uwzględnij w nich TikToka!
YouTube to platforma, którą zna każdy internauta. Można powiedzieć, że w ostatnim czasie zatoczyła koło. W 2005 r., kiedy strona zaczęła funkcjonować, dominowały na niej krótkie, zabawne filmiki publikowane przez użytkowników. W następnych latach platforma rosła w siłę, a treści, które się na niej pojawiały, były coraz dłuższe i zróżnicowane. Aktualnie na YouTube główną rolę, przynajmniej w kontekście marketingowym, odgrywają Shortsy. To krótkie filmiki, za które twórcy otrzymują od platformy, aż 45% przychodów z reklam. Dzięki temu, że w dużej mierze publikowane są na stronie głównej, ich popularność rośnie z dnia na dzień. W tym roku warto postawić na ten format.
Kolejnym formatem, który warto wykorzystać w 2023 r. są Reelsy na Instagramie. Tak zwane “rolki” weszły do użytku w 2022 r. i na pierwszy rzut oka przypominają InstaStories. Co je wyróżnia? Przede wszystkim fakt, że Reelsy docierają nie tylko do obserwatorów danego konta, ale także do innych użytkowników Instagrama. Ponadto rolki, w przeciwieństwie do relacji, nie znikają z platformy po 24 godzinach.
Video marketing – krótko i treściwie
Jakie powinny być treści video w 2023 roku? Przede wszystkim zwięzłe, treściwe i dynamiczne. Dłużyzny zdecydowanie nie przyjmą się w tym roku, z resztą tak samo, jak w poprzednim. Natłok bodźców oraz chroniczny brak czasu sprawia, że nasza umiejętność koncentracji jest coraz bardziej ograniczona. Chcesz utrzymać uwagę widza? Zrezygnuj z przydługich wstępów, niejasnych nawiązań i niekończących się opowieści. Zamiast tego wyeksponuj najważniejsze cechy swojej marki czy produktu i przedstaw je w wyrazistej, krótkiej formie.
Content video – bądź blisko odbiorcy
Przeciętny odbiorca każdego dnia bombardowany jest przekazem reklamowym z każdej strony. Nic dziwnego, że duża grupa osób całkowicie rezygnuje z czytania newsletterów, oglądania reklam i klikania w banery na stronach. W tym roku postaw na budowanie bliskich relacji z klientami. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim proprzez wykreowanie odpowiedniego wizerunku marki. Tworząc video, postaraj się wejść w buty swojego odbiorcy. W tym celu przeanalizuj jak największą ilość danych o swoich klientach, określ ich obawy i oczekiwana, a następnie skonfrontuj się z nimi! Video to idealny format do wszelkiego rodzaju Q&A czy poradników, które pozwolą Ci zdobyć zaufanie użytkowników.
Video marketing w 2023 r. – czy to dobra inwestycja?
Video marketing to doskonała inwestycja, która jest w dodatku stosunkowo tania. Ten niezwykle angażujący format jest elastyczny i nie wymaga specjalistycznego sprzętu czy wiedzy. Angażujący filmik możesz nakręcić swoim smartfonem, a publikacja video w mediach społecznościowych to bułka z masłem! Ponadto video ma ogromną przewagę nad tekstem, gdyż potrafi nadać marce, produktowi czy usłudze ludzkiego oblicza, a co za tym idzie wiarygodności.
Artykuł powstał we współpracy z agencją Kohai specjalizującą się m.in. w video marketingu.
Źródło: Kohai