Wracamy!
Długo czekałem na możliwość napisania tego jednego słowa. Po ponad trzech latach od ostatniego newsa mogę to zrobić. Fakt ten cieszy mnie tym bardziej, że zauważyłem iż nie tylko ja czekałem na powrót do pisania o rebrandingach i zmianach w świecie marek. Dziękuję wszystkim, którzy już zdążyli ciepło przyjąć nowe otwarcie Branding Monitora.
Strona przez cały ten czas notowała regularne odwiedziny, oczywiście nie na takim poziomie jak w trakcie aktywności, ale wartości wykresów w Google Analytics były dla mnie zaskoczeniem jak na nieaktualizowany serwis.
Dlaczego wracamy?
Statystyki to jedno, pasja to drugie, ale w przypadku serwisu Branding Monitor kluczowa okazała się potrzeba rynku. Przez ostatnie 36 miesięcy diametralnie się on zmienił (pandemia, kryzys, wojna i kolejny kryzys zrobiły i nadal robią swoje), lecz pewne potrzeby jego uczestników pozostały takie same. Potrzeba informacji i inspiracji, w naszym przypadku informacji o markach, designie, brandingu.
Zauważyłem, że przez ten czas żaden inny serwis nie zajął w Polsce miejsca Branding Monitora, chociaż obserwowałem kilka tego typu prób. Z nieznanych mi przyczyn spełzły one jednak na niczym.
I jest jeszcze jedna przyczyna. Po długim okresie zaangażowania w inne projekty ponownie powinienem mieć nieco czasu na pisanie i krótkie analizy. Na szczęście teraz nie będę z tym całkiem osamotniony.
Jak wracamy?
No właśnie, po pierwsze – my. Oprócz mnie do tworzenia newsów udało mi się zaangażować małą (może bardzo małą) redakcję, która na pewno będzie dużym ułatwieniem. Ponadto do współpracy zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcą publikować razem z nami. Dbając o jakość tekstów nie opublikujemy wszystkie jak leci, ale każdy może się zgłosić :) Szczegóły tutaj.
Po drugie, już nie tyle tradycyjny blog, a coś więcej. Co wyjdzie z naszych planów czas pokaże, jednak mam szczerą nadzieję, że ta strona stanie się pierwszym wpisywanym w przeglądarce adresem przez każdego, kto chociażby pomyśli o rebrandingu. Tak też mniej więcej kształtuje się nasza wizja.
Po trzecie, już nie tylko subiektywne poglądy jednego autora, ale także opinie innych, informacje prasowe, wydarzenia, konkretna wiedza. Jednak czy to wszystko uda się zrealizować w dużym stopniu zależy od Was, społeczności projektantów i ekspertów od brandingu, dla których tworzony jest ten serwis.
I po czwarte, wracamy w odświeżonej, trochę inaczej poukładanej formie.
Kiedy wracamy?
Natychmiast. Zbyt dużo czasu już upłynęło, żeby jeszcze zwlekać. Z drugiej strony nie mogę powiedzieć, że był to czas stracony. Przynajmniej dla mnie.
Dla kogo wracamy?
Dla Was! Dla wszystkich tych, którzy przez 6 wcześniejszych lat czytali i komentowali, chwalili, krytykowali, dzielili się wiedzą i sami wynosili stąd pożyteczne informacje. A także dla tych, którzy dopiero odkryją to miejsce i stwierdzą, że warto tu bywać.
Konkretniej, ten portal ma być dla projektantów, agencji i marketerów, jako źródło inspiracji i wiedzy o rynku, a także właścicieli marek, którzy chcą ogłaszać swoje zmiany światu. Tutaj będą mogli to zrobić.
Po co wracamy?
I na koniec pytanie do każdego z Was, do każdego kto tutaj zajrzy – czego Ty oczekujesz od tego miejsca? Co chcesz znaleźć na Branding Monitorze za miesiąc, pół roku, rok? Jako projektant, agencja, właściciel marki czy manager marketingu w swojej firmie?
Teraz jest najlepsza okazja do tego, żeby wyrazić swoje zdanie i realnie wpłynąć na rozwój tej strony, do czego serdecznie zachęcam. A zatem, piszcie. Mam nadzieję, że sprostamy Waszym oczekiwaniom :)
Krzysztof Karaś
Czego oczekuję? W sumie tylko jednego, żeby nie było gorzej niż kiedyś :D I wbrew pozorom nie żartuję, bo lubiłem czytać tutaj wpisy nawet jeśli nie zawsze zgadzałem się z autorem.
Mogę za to zupełnie poważnie napisać, czego bym nie chciał – nie chciałbym, żeby Branding Monitor (teraz jako redakcja) w pogoni za częstotliwością publikacji nowych wpisów nie poszedł w lakoniczność lub wtórność.
Dzięki za Twój głos w temacie! :) Jeśli chodzi o wpisy, to redakcja z założenia jest od tego, żeby tylko podawać obiektywne informacje. Niestety nie każdy news jesteśmy w stanie komentować (ja czy zaproszeni goście), dlatego na pewno pojawi się trochę „lakonicznych” informacji. Nie zmienia to jednak faktu, że będę się starał często przedstawiać swoją opinię, tak jak to było do tej pory.
Okej, przyjmuję taką wizję BM. W takim razie prosiłbym o rozważenie wyraźnego oznaczania cytatów z materiałów źródłowych i/lub stworzenia osobnej kategorii dla materiałów prasowych bez komentarzy redakcji.
W tym o Skodzie jest krótki komentarz i to jest okej, ale np. z artykułu o Rynku Pierwotnym trudno wywnioskować czy tam jest jakakolwiek praca redakcji, czy może wszystko to są materiały prasowe.
Proszę o to z tego powodu, że już dawno przestałem wierzyć w „obiektywność” materiałów prasowych, a te pisane są czasem w takiej formie, że trudno rozeznać czy pisze je ktoś z redakcji czy ktoś od „promocji”.
Popieram, dobry pomysł! 👍 Grunt to rzetelność i transparentność!
Edit:
Widzę, że już jest takie miejsce
https://brandingmonitor.pl/pressroom/
z odpowiednią adnotacją czyli teksty się jak rozumiem nie mieszają 👍
Dokładnie. Wszystkie teksty są tworzone przez nas (ew. gości), a w pressroomie będą się pojawiać „gotowce” nadesłane przez marki czy też pobrane z agregatorów treści pr-owych.
I dobrze – przejrzystość przede wszystkim. Świetny pomysł z tym rozdzieleniem treści. Nie będzie wątpliwości.
Super
Wspaniale ! :)
Oczekuję fajnych ciekawych rebrandingów z dużą liczbą materiałów prezentujących owe dzieła. A także, a może nawet jako główne oczekiwanie to Twoja opinia o rebrandingu (taki krytyczny punkt widzenia, coś jakby recenzja rebrandingu), a nie tylko suche podawanie dalej.
Dziękuję za sugestie!