Beiersdorf AG zmienia logo

Właściciel marki Nivea zaprezentował w minionym tygodniu swoje nowe logo, którym będzie teraz posługiwał. Odświeżenie ma charakter ewolucji, która nie wprowadza żadnych drastycznych zmian.

rebranding-logo-beiersdorf

Beiersdorf AG, o którym mowa, zostało założone w drugiej połowie XIX w. w miejscowści  Alton przez Carla Paula Beiersdorfa. W 1890 roku niewielkie laboratorium farmaceutyczne wykupił niejaki Oskar Troplowitz urodzony w Gliwicach, który jest także współwynalazcą kremu Nivea. Więcej o historii tej marki pisałem kiedyś w jednej z logostorii.

Ósmego stycznia na stronie spółki pojawił się wpis informujący o rozpoczęciu wdrażania nowego znaku firmowego. Nowe logo Beiersdorfu jest bardzo podobne do poprzedniego wzoru. Najbardziej widoczną zmianą, którą zauważy nawet laik jest usunięcie z jego konstrukcji skrótu nazwy firmy BDF oraz towarzyszących jej czterech kół.

nowe-logo-beiersdorfu

Nowa identyfikacja wizualna opiera się o znak złożony z samego logotypu, któremu dodatkowo zmieniono czcionkę na bardziej opływową. Dotychczasowy Arial używany od 1992 roku nie uchodzi już raczej w grafice użytkowej za krój zbyt atrakcyjny. Producent kosmetyków zaserwował przy okazji również grafikę przedstawiającą ewolucję swojego znaku firmowego od 1935 roku.

ewolucja-logo-beiersdorf

Rerbanding Beiersdorfu zaliczyłbym raczej do pozytywnych zmian, bo bez wątpienia nowy krój logotypu jest znacznie atrakcyjniejszy w odbiorze (przynajmniej dla mnie). Z drugiej strony nie jestem pewien czy koniecznym była rezygnacja z dodatkowych elementów tego znaku. Stał się on teraz dość ubogi, a już poprzednia wersja nie była przecież jakimś skomplikowanym tworem. Wydaje mi się, że przy okazji odświeżenia logo warto było pozostać przy czymś co robiło by w tej konstrukcji za symbol w całym znaku. Ale nawet mimo to, zmiana Beiersdorfu przypadła mi do gustu.