Szukaj

Reklama

Centrum kultury, konkurs i logo

Reklama

Konkurs zorganizowany w Strzelcach Opolskich należy zaliczyć do tych o słabym poziomie. Taki przynajmniej wniosek płynie po prezentacji nowego logo dla tamtejszej placówki kulturalnej.

nowe-logo-powiatowego-centrum-kultury-strzelce-opolskie

Powiatowe Centrum Kultury w Strzelcach Opolskich ogłosiło konkurs, w którym prace można było nadsyłać do 21. lutego br. Do organizatora napłynęło 47 projektów. Generalnie wyniki konkursów, w którym główną nagrodą jest sprzęt elektroniczny są do przewidzenia w 99% takich przypadków. Sytuacja ze Strzelców Opolskich jest właśnie typowym przykładem takich procesów decyzyjnych o wyborze logo dla instytucji.

nowe-logo-powiatowe-centrum-kultury-strzelce-opolskie

Co tu dużo mówić – wybrany przez komisję znak jest po prostu bardzo słaby. I nie chodzi tutaj tylko o mnóstwo gradientów oraz brak pomysłu na logotyp. Nie ma większego sensu analizowania tego logo w taki sposób. Warto natomiast zwrócić uwagę na oryginalność tego projektu. Moje pierwsze skojarzenie po zobaczeniu tego logo było jedno – MS Office 2010.

centrum-kultury-strzelce-opolskie-podobne-logo-office-2010-windows

Oczywiście kiedy porówna się te dwa znaki, podobieństwo jakby zanika, ale pierwsze wrażenie jest kluczowe, bo pozostaje na długo. Inspirację zauważyli również niektórzy na facebookowym profilu PCK:

„Cztery kwadraty tworzące okno na świat tak samo jak oknem na świat jest nasz strzelecki powiat. Tylko czy skądś nie znamy tego windowsa?”

Interpretacja jednego z mieszkańców (jak sądzę), któremu ciężko nie przyznać racji jeśli chodzi o te „okna”. Słabo. Bardzo słabo. Jednak ta ocena należy się nie tyle autorce projektu, co komisji, która postawiła Centrum Kultury przed niezwykle trudnym zadaniem wykorzystania teraz tego logo w materiałach promocyjnych. Cóż… pozostaje życzyć powodzenia, choć chyba wszyscy możemy z łatwością przewidzieć efekty ;)

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze