Bardzo ciekawy rebranding logo rozpoczął niedawno serwis Yahoo. Rozpoczął, ale tak naprawdę nie wiadomo jeszcze jakim efektem się on zakończy, gdyż nie przedstawiono nowego logo. Dlaczego? Dlatego, że portal codziennie zmienia swoje logo prezentując każdego dnia inną jego wersję. Ostateczny wzór poznamy dopiero 5 września.
Kampania rozpoczęła się niecały tydzień temu i potrwa równo miesiąc. Przez te 30 dni będziemy mogli obserwować różne propozycje jakie zostały wysunięte dla tego globalnego serwisu. Jak podaje Forbes, jest to pierwsza tak znacząca zmiana Yahoo od 18 lat, czyli od początku istnienia. Założony w 1995 roku portal tylko raz zmodyfikował swoje logo, w 2008 roku, zmieniając jedynie kolor z czerwonego na fioletowy.
Czy taka zmiana przyniesie jakieś efekty i pomoże upadającemu już prawie serwisowi? Na odpowiedź będziemy musieli poczekać dłużej niż do 5 września, ale już tego dnia zapewne dowiemy się jakie jeszcze działania zostaną podjęte by poprawić pozycję Yahoo w internecie. Sama zmiana logo nic nie pomoże, jeśli nie będzie ona jedynie wierzchołkiem góry lodowej pozostałych zmian. Możemy więc zasadnie oczekiwać, oprócz rebrandingu, jeszcze innych działań w ramach tej rozpoczętej kampanii.