Szukaj

Reklama

Co to jest pozycjonowanie stron?

Poniższy tekst jest informacją prasową dostarczoną przez podmiot zewnętrzny. Jej treść nie została przygotowana przez redakcję Branding Monitor.

Jednym z celów działalności gospodarczej jest skuteczne docieranie do potencjalnych klientów. W tym celu wykorzystuje się m.in. internet. Aby jednak dotrzeć do odbiorców, którzy poszukują produktów, usług lub firm, trzeba zdobyć przewagę nad konkurencją. Przebicie się przez setki lub tysiące pozycji w wynikach wyszukiwania możliwe jest dzięki pozycjonowaniu stron. Sprawdź, na czym ono polega!

Jak klienci szukają produktów i firm?

Klienci coraz częściej szukają produktów, usług i firm w internecie. To bardzo wygodny, a przede wszystkim szybki sposób. Wystarczy wpisanie odpowiedniej frazy kluczowej w wyszukiwarce i już. Narzędzie przedstawia szereg wyników, które są najbardziej dopasowane do wprowadzonych słów. Klienci skupiają się głównie na pierwszej z prezentowanych stron. Dlaczego? Otóż wiedzą, że to precyzyjne wyniki. Jak więc się w nich znaleźć? Jak dotrzeć przez wyszukiwarkę do klientów? Odpowiedzią na te dwa pytania jest pozycjonowanie.

Co to jest pozycjonowanie?

W internecie o pozycjonowaniu pisze się bardzo dużo. Jest to bowiem proces wart uwagi, bez względu na to, czy firma jest już rozpoznawalna w sieci, czy dopiero się w niej pojawia. Pozycjonowanie to zakres działań, którego celem jest zdobywanie coraz wyższych miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Proces ten realizowany jest poprzez:

  • stworzenie strategii dotyczącej danej witryny internetowej,
  • wybranie słów kluczowych, na które strona oraz poszczególne podstrony będą pozycjonowane,
  • optymalizację witryny w zakresie kodu oraz czasu jej ładowania,
  • zbudowanie responsywnej strony,
  • opracowanie zgodnych z SEO i atrakcyjnych tytułów oraz opisów podstron,
  • stworzenie angażującego contentu,
  • link building, czy zdobywanie cennych linków z zewnętrznych źródeł oraz prawidłowe linkowanie wewnętrzne.

Jakie są efekty pozycjonowania?

Klienci, którzy wpisują frazy kluczowe w wyszukiwarce, potrzebują sprawdzonych informacji. Pozycjonowanie zmierza do tego, aby na pierwszych miejscach znajdowały się propozycje linków do stron firm, które aktywnie realizują działania SEO. Jak wskazuje Agencja Interaktywna Manley, dzięki temu możliwe jest osiągnięcie kilku ważnych dla przedsiębiorstwa korzyści:

  • zwiększenie widoczności strony w sieci,
  • zwiększenie ruchu przychodzącego z wyszukiwarki,
  • zdobycie zaufania,
  • budowanie wizerunku,
  • zwiększenie rozpoznawalności firmy w internecie,
  • poszerzenie grona klientów,
  • zwiększenie informacji na temat klientów,
  • docieranie do właściwej grupy odbiorczej,
  • prezentowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie,
  • zwiększenie zysków.

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem. Trzeba się na to przygotować. Nie dostarczy efektów natychmiastowo, jak np. reklamy Google. W przeciwieństwie do wskazanego działania będą atrakcyjniejsze w perspektywie dłuższego czasu. Dlatego też bardzo często łączy się pozycjonowanie z płatnymi reklamami Google. Ale ile czasu trzeba czekać na pierwsze efekty działań SEO? Przyjmuje się, że średnio po 3-6 miesiącach widoczne są już skutki pozycjonowania. Warto jednak pamiętać, aby ciągle realizować ten proces. Zdobycie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania to jeden z celów, trzeba także dbać, aby ich nie tracić.

Więcej informacji na temat pozycjonowania stron znajdziesz tu: https://manley.pl/pozycjonowanie-stron

Podsumowanie

Docieranie do klientów przez wyszukiwarkę jest skuteczne, gdy firma realizuje pozycjonowanie. To proces, dzięki któremu możliwe jest osiąganie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przekłada się on na wymierne korzyści w postaci zwiększonego ruchu na stronie, docieraniu do większego grona zainteresowanych klientów, a także zysków.