Szukaj

Reklama

Duży rebranding Decathlonu. Nowe logo i strategia

Decathlon nowe logo - rebranding 2024
Sieć sklepów sportowych Decathlon zaprezentowała nową strategię brandingową, której częścią jest całkowite odświeżenie identyfikacji wizualnej, nowe hasło oraz zmiana w obrębie kreowanej tożsamości marki.
Reklama

Decathlon poruszy ludzi?

Francuska marka powstała w 1976 roku i od początku była związana ze sportem. Wychodząc z założenia, że sport pomaga ludziom być zdrowszymi i bardziej szczęśliwymi, a także mając na uwadze dalszy rozwój przedsiębiorstwa władze sieci podjęły decyzję o gruntownym rebrandingu.

Nowym hasłem przewodnim Decathlonu został slogan „Move People Through the Wonders of Sport”, za pomocą którego mają być podkreślane istota i piękno sportu w życiu każdego człowieka. Firma chce się też skupić na poprawie doświadczeń klienta, zaangażowaniu w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację całej organizacji.

Nowe logo Decathlonu z orbitą

Rebranding Decathlonu zaowocował prezentacją całkowicie nowego znaku. Odświeżony projekt wykorzystuje niektóre elementy obecne w dotychczasowym wzorze, takie jak połączone litery „CA” oraz niebieski kolor, który otrzymał nowy odcień.

Mimo podobieństw wzór jest jednak znacząco inny i zyskał nową symbolikę. Przed logotypem pojawił się sygnet w postaci „orbity”. Będzie on utrwalany jako nowa ikona francuskiej sieci sklepów. W komunikacie prasowym Decathlonu podano, że „orbita” wyraża ruch, obieg zamknięty, czy wreszcie ambicję zdobywania nowych wyżyn i szczytów.

Nowe logo Decathlon - rebranding 2024
Rebranding Decathlon - nowe logo na sklepie
Rebranding Decathlon - wnętrze sklepu
Rebranding Decathlon 2024
Rebranding Decathlon - nowe logo
Rebranding Decathlon - nowa aplikacja sklepu
Nowa ikona Decathlon na aplikacji

Zmieniona tożsamość i portfel marek

Francuzi w tożsamości wizualnej postawili na wyrazistość, minimalizm, bogate wykorzystanie ilustracji oraz nowoczesną stylistykę. Zabiegi te mają związek z większym zaangażowaniem w rozwój kanału e-commerce, gdzie tego typu stylistyka jest często wykorzystywana.

Uszczuplone i uporządkowane zostało także portfolio sportowych marek Decathlonu. Pozostawiono ich 9, a każda z nich będzie reprezentować inną dziedzinę: Quechua (turystyka), Tribord (woda i wiatr), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (rakiety), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (dzika przyroda), Btwin (mobilność) oraz Inesis (sporty precyzyjne). Oprócz nich w sklepach obecne będą 4 marki eksperckie: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.

Źródło: Decathlon
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
0 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze