Ernst&Young, czyli EY

rebranding-ey

Globalna korporacja konsultingowa Ernst&Young od dzisiaj posługuje się nowym logo. 1. Lipca zmieniona została także nazwa firmy na EY. Cała identyfikacja będzie wprowadzana stopniowo, aż do pełnej wymiany wszystkich elementów wizualnych.

Nowe logo ma za zadanie odświeżyć wizerunek korporacji i sprawić, że stanie się on bardziej nowoczesny. Nazwa została skrócona natomiast głównie ze względu na różne jej formy funkcjonujące w obiegu. Różne podmioty nazywały przedsiębiorstwo „Ernst”, „EY, „E&Y”, itd. Zdecydowano się zatem ujednolicić nazewnictwo i przyjąć za oficjalną, najkrótszą stosowaną formę – EY.

rebranding-ey

Ernst&Young, a teraz już EY jest więc drugą firmą z tzw. „Wielkiej Czwórki”, która zmieniła logo. Przedtem rebranding przeprowadził PriceWaterhouseCoopers, a obecnie PwC, który również skrócił swoją nazwę. Nienaruszone pozostaje zatem jeszcze Deloitte i KPMG, któremu to zmiana logo przydałaby się najbardziej z trzech wymienionych. Być może rebranding nie zostaje przeprowadzony, bo zgodnie z zapoczątkowanym przez PwC, a podtrzymanym przez EY trendem, przy zmianie logo, należałoby jeszcze skrócić nazwę ;)

PODZIEL SIĘ
Krzysztof Karaś
Twórca Branding Monitor, miłośnik logo, projektant grafiki użytkowej, zajmuje się brandingiem oraz marketingiem. Opisuje i analizuje zmiany w świecie marek. Branding i marketing traktuje nie jak sztukę, ale jak rzemiosło i praktyczne narzędzia do osiągania konkretnych celów.