Polskie oddziały Grupy Euromedic jako pierwsze spośród wszystkich w 14 państwach przejdą rebranding i zmienią się w Affidea. Oprócz nazwy zmienia się oczywiście także znak firmowy korporacji.
Grupa Euromedic, a teraz już Affidea działa w naszym kraju od 15 lat prowadząc centra diagnostyki obrazowej i laboratoryjnej oraz oferując usługi z zakresu radioterapii onkologicznej. Przedsiębiorstwo jest holenderskim holdingiem i jak już wspomniałem działa w 14 krajach Europy. W grudniu br. ogłoszony został kompleksowy rebranding, który rozpocznie się właśnie w Polsce, a następnie zostanie przeprowadzony w pozostałych krajach.
Pierwszym elementem wartym skomentowania jest sama nazwa. Trzeba przyznać, że „Euromedic” nie był zbyt porywającym wynalazkiem. Taki europejski odpowiednik naszych rodzimych „pol-budów”. To, że przyrostek składał się z innych liter, wcale nie dodawało nazwie elegancji, bo „euro” stało się tak samo zużyte jak „pol”, i to prawdopodobnie już na całym kontynencie. Nazwa Grupy, jak na aktualne warunki stała się już bardzo zużyta i decyzja o jej zmianie jest w pełni uzasadniona. Tym bardziej, że tym razem przyjęto zupełnie inną strategię. Przy kreowaniu nowego miana nie kierowano się modą i trendami, ale opracowano coś wyjątkowego i nietypowego.
„Jesteśmy firmą inną niż wszystkie, więc chcielibyśmy mieć nazwę, która nas wyróżni na rynku. Od teraz będziemy mieć unikalną markę, w pełni odzwierciedlającą nasze wartości” – Jarosław Furdal, prezes Affidea Polska
A jakie to wartości można wyczytać z nowej nazwy? Jak podaje Portal Medialny AFFinita z włoskiego to relacja i więź z drugim człowiekiem. FIDE jest łacińskim słowem oznaczającym wiarę i zaufanie, a IDEA ma nawiązywać do ciągłego rozwoju i poszukiwania nowych rozwiązań. Do tego „Affidea” na pewno jest unikalna i oryginalna, co powinno pomóc w wykreowaniu silnej marki.
Drugim ważnym elementem jest oczywiście sam znak firmowy. Tutaj też bez wątpienia poczyniono spore postępy. Dotychczasowy toporny kwadrat zamieniono na lekką w formie konstrukcję symbolu przedstawiającego „a” oraz logotypu. Błękitny odcień może wydawać się nieco chłodny, ale uważam, że mimo to świetnie koresponduje z działalnością Grupy i dobrze oddaje profesjonalizm, który chciano podkreślić już w samym logo. Taki, a nie inny wzór zawdzięczamy greckiej agencji Beetroot Desing Group.
Jak dla mnie rebranding Grupy Euromedic na Grupę Affidea jest jednym z lepszych, które w ostatnim czasie pojawiły się na rynku. Świetna koncepcja nazwy razem z prostym i estetycznym znakiem powinny pomóc w szybkim przyjęciu się zmiany na rynku. Szkoda, że nie udostępniono póki co więcej materiałów identyfikacyjnych, ale nawet tylko po tym co jest dostępne widać, że kierownictwo potraktowało swoją transformację bardzo profesjonalnie. W przeciwieństwie do wielu innych firm, dla których rebranding jest tylko zmianą kolorów, która nie do końca wpływa na całą działalność przedsiębiorstwa. Takie podejście sukcesu na pewno nie gwarantuje, a wręcz przeciwnie – od razu skazuje całe przedsięwzięcie na porażkę. Nie dotyczy to jednak zupełnie Affidei, bo już po samych wypowiedziach kierownictwa i działu marketingu widać świadomość zmiany i korzyści, które ta zmiana przyniesie. Oby tak dalej.