Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Hiszpański rebranding Banco Popular

Udostępnij ten artykuł

Hiszpański Banco Popular przeszedł w ostatnim czasie dosyć gruntowny rebranding. Wydaje mi się, że bank w Polsce jest praktycznie nieznany, ale dla mnie ten krótki artykuł jest okazją do sentymentalnego powrotu w wakacyjne regiony.

Dotychczasowy znak zdobiący placówki instytucji nie był porywający, ale estetyki bym mu nie odmawiał. Biorąc pod uwagę fakt, że sygnet, który stanowi główny element logo został zaprojektowany w 1970 roku, to trzymał się całkiem dobrze. Osobiście jedynie jego kolorystyka sprawiała jakieś ponure wrażenie.

banco-popular-stara-identyfikacja-logo

A tak wyglądało to na przestrzeni lat:

Tegoroczny rebranding wprowadza do użycia zupełnie nowy, bardzo prosty wzór, oparty jednie na  samym logotypie. Estetyka została zachowana, co widać lepiej po reszcie elementów identyfikacyjnych, ale szczerze mówiąc brakuje mi w tym projekcie jakiegoś subtelnego chociażby sygnetu. Pewien element urozmaicający konstrukcję pojawia się dopiero przy wersji logo wraz z hasłem „Con paso firme” („Pewnie do przodu”). Szkoda, że tylko wtedy.

nowe-logo-banco-popular-claim

placowka-banco-popular

Drugą równie istotną zmianą jest także minimalizm słowny w postaci skrócenia nazwy z „Banco Popular” do samego „Popular”. Zapewne jako czwarty największy bank na hiszpańskim rynku jest dobrze rozpoznawalny, ale czy takie skrócenie było konieczne? Być może wiąże się ono z przyjęciem nowej strategii, zgodnie z którą instytucja chce kreować markę obejmującą szersze wachlarz produktowy niż tylko usługi finansowe. Ciężko powiedzieć, ale ten zabieg również nie przypadł mi za bardzo do gustu.

banco-popular-nowe-logo-piktogramy

logo-banco-popular-new

W moim odczuciu rebranding Banco Popular wnosi nową świeżość w cały system identyfikacyjny korporacji. Czuć powiew nowoczesności płynący z zaprojektowanych elementów. Jest bardzo przejrzyście, estetycznie i minimalistycznie. No właśnie – tylko czy z tym minimalizmem projektanci nie poszli o krok za daleko? Osobiście uważam, że czegoś brakuje. Zwłaszcza jeśli chodzi o konstrukcję logo, to mogła być jakaś „pełniejsza”, bardziej atrakcyjna. Tak samo wyrzucenie z nazwy słowa „bank” też nie wiem czy jest jest słusznym zabiegiem. Może jednak w tym przypadku dla odświeżenia wizerunku Banco Popular wystarczyłyby jakieś mniej radykalne zmiany?

Źródło grafik: underconsideration.com

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News