Lafarge znika z Polski
Marka Lafarge była obecna na polskim rynku od 1995 roku. W 2015 doszło do globalnego połączenia dwóch producentów – Lafarge i Holcim w wyniku czego utworzono markę korporacyjną LafargeHolcim. Fakt ten nie wpłynął jednak na strukturę portfela marek koncernu.
W 2021 wprowadzono nową nazwę korporacji – Grupa Holcim, ale marki lokalne, takie jak Lafarge Polska czy Lafarge Cement nowe nazwy otrzymały dopiero teraz, 3 lata po ogłoszeniu tamtej zmiany.
Betonowy rebranding
Holcim Polska to nowa marka, która zastąpiła brand Lafarge. Kryje się pod nią producent materiałów budowalnych takich jak cement, beton, kruszywa i innych produktów wykorzystywanych w branży budowlanej. Polski oddział zatrudnia 1800 osób, a jego działalność obejmuje 60 zakładów, co podkreśla znaczącą obecność koncernu na krajowym rynku budowlanym.
– Transformacja Lafarge jest naturalnym etapem rozwoju. Wykorzystując doświadczenie polskiego zespołu w połączeniu z know-how Holcim uzyskujemy nieskończone możliwości oferowania rozwiązań dla budownictwa od fundamentów aż po dach. Stworzenie jednej silnej marki Holcim uspójnia strategię, pozycjonowanie marki i naszą ofertę – mówi Xavier Guesnu Prezes Zarządu Holcim Polska.
Rebranding Lafarge i z miana w Holcim jest nie tylko modyfikacją nazwy i wprowadzeniem nowego logo. Proces jest elementem strategii rozwoju spółki, zakładającej wdrożenie technologii, które pozwolą rozszerzyć ofertę o nowe wyroby. Nowa komunikacja wizualna to de facto ostatni etap i dopełnienie realizowanego od dawna procesu połączenia dwóch dużych podmiotów.
Źródło: Holcim Polska