Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Holcim zastępuje markę Lafarge

Udostępnij ten artykuł

Nowe logo Holcim Lafarge rebranding 2024
Międzynarodowa marka producenta betonu Lafarge, należąca do Grupy Holcim zmienia się w Holcim. Zmiana jest kolejnym etapem transformacji rozpoczętej w 2021 roku i ma na celu ujednolicenie brandingu wszystkich podmiotów wchodzących w skład Grupy.

Lafarge znika z Polski

Marka Lafarge była obecna na polskim rynku od 1995 roku. W 2015 doszło do globalnego połączenia dwóch producentów – Lafarge i Holcim w wyniku czego utworzono markę korporacyjną LafargeHolcim. Fakt ten nie wpłynął jednak na strukturę portfela marek koncernu.

W 2021 wprowadzono nową nazwę korporacji – Grupa Holcim, ale marki lokalne, takie jak Lafarge Polska czy Lafarge Cement nowe nazwy otrzymały dopiero teraz, 3 lata po ogłoszeniu tamtej zmiany.

Betonowy rebranding

Holcim Polska to nowa marka, która zastąpiła brand Lafarge. Kryje się pod nią producent materiałów budowalnych takich jak cement, beton, kruszywa i innych produktów wykorzystywanych w branży budowlanej. Polski oddział zatrudnia 1800 osób, a jego działalność obejmuje 60 zakładów, co podkreśla znaczącą obecność koncernu na krajowym rynku budowlanym.

Holcim Polska nowe logo 2024
Nowe logo Holcim Polska

– Transformacja Lafarge jest naturalnym etapem rozwoju. Wykorzystując doświadczenie polskiego zespołu w połączeniu z know-how Holcim uzyskujemy nieskończone możliwości oferowania rozwiązań dla budownictwa od fundamentów aż po dach. Stworzenie jednej silnej marki Holcim uspójnia strategię, pozycjonowanie marki i naszą ofertę – mówi Xavier Guesnu Prezes Zarządu Holcim Polska.

Rebranding Lafarge i z miana w Holcim jest nie tylko modyfikacją nazwy i wprowadzeniem nowego logo. Proces jest elementem strategii rozwoju spółki, zakładającej wdrożenie technologii, które pozwolą rozszerzyć ofertę o nowe wyroby. Nowa komunikacja wizualna to de facto ostatni etap i dopełnienie realizowanego od dawna procesu połączenia dwóch dużych podmiotów.

Źródło: Holcim Polska
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News