Zielono-złote opakowania Jacobs
Kawy Jacobs to jedne z najbardziej rozpoznawalnych kaw na sklepowych półkach. Wielu konsumentów bardzo dobrze kojarzy zielono-złoty wzór opakowania, wykorzystywany przez JDE do prezentacji swoich produktów od wielu lat. Stały się one wizualnym znakiem rozpoznawczym, jednak właściciele zdecydowali o ich zmianie.
Odświeżenie i unowocześnienie opakowań Jacobs
Modernizacja wzorów widniejących na kawach i produktach Jacobs nie przybrała jednak charakteru rewolucji, a jedynie odświeżenia, zachowującego dużą ciągłość z dotychczasowymi wzorami.
Zachowane zostały dwa najbardziej rozpoznawalne elementy, czyli typowy dla Jacobs kolor zielony i złoty pasek z nazwą marki oraz akcenty tego samego koloru.
Mimo to wprowadzono szereg drobniejszych zmian wizualnych takich jak uproszczenie liternictwa, spłaszczenie logo, zmiana ilustracji czy wprowadzenie dodatkowego czerwonego elementu z napisem „Wunderbar” (niem. cudowny). Celem tego przeprojektowania było wizualne uwspółcześnienie marki oraz zgrabne połączenie utrwalonej tradycji z nowoczesnymi rozwiązaniami wizualnymi.
Jedna z wiodących marek rynku kaw
Jacobs to jedna z największych marek kaw w Niemczech, Polsce i Europie. Palarnia kawy, z której się wyłoniła, została otworzona w 1907 roku w Bremie przez tamtejszego kupca Johanna Jacobsa. Obecnie marka Jabocs należy do holendersko-amerykańskiego koncernu Jacobs Doewe Egberts.
Źródło: design tagebuch