Kiwi kiwi kiwi, a logo logo logo. Rebranding dziecięcego sklepu 3kiwi baby

Rebranding marki 3kiwi baby

Mawiają, że człowiek człowiekowi wilkiem, a kiwi kiwi kiwi. Na szczęście w przypadku rebrandingu dziecięcej marki 3kiwi baby człowiek (projektant) człowiekowi (właścicielowi) okazał się człowiekiem i stworzył porządny projekt nowej identyfikacji wizualnej.

3kiwi baby jest sklepem internetowym posiadającym również placówki stacjonarne, który oferuje produkty dziecięce klasy premium. Firma powstała w 2011 roku i muszę przyznać, że jej odświeżenie naprawdę było koniecznością, ponieważ dotychczasowa tożsamość na pewno nie wskazywała na ofertę zawierającą produkty z wyższej półki. Na szczęście dostrzeżono problem i dokonano gruntownego przeprojektowania.

Fragment starej strony 3kiwi baby
Fragment starej strony sklepu 3kiwi baby
Dotychczasowy styl identyfikacji
Stara grafika promocyjna 3kiwi baby

Za efekty rebrandingu odpowiedzialne jest wrocławskie Nuo studio, które przygotowało nową koncepcję identyfikacji marki. Cały projekt utrzymano w przyjaznym zielonym kolorze i łagodnych kształtach, które w moim odczuciu w pełni oddają poniższe założenia:

„Zadanie postawione przed nami polegało na odświeżeniu znaku i wizerunku firmy, tak by powstał nowoczesny i przyjazny system, jednocześnie zachowujący ciepły i emocjonalny charakter marki. W nowym sygnecie w sposób metaforyczny ujęta została esencja 3kiwi baby. Tworzy natychmiastowe skojarzenie z nazwą, jednocześnie odnosząc się do idei bliskości i więzi rodzicielskiej.” – czytamy w prezentacji projektu na stronie autorów.

Nowe logo 3kiwi baby

 

 

Przyznaję, że całość za sprawą wysokiej estetyki sprawia nieporównywalnie lepsze wrażenie niż to, z którym klienci mieli do czynienia do tej pory. W nowym podejściu bez wątpienia widać i nowoczesność i wspomnianą rodzicielską bliskość, która słusznie została silnie podkreślona w przyjętej strategii. Sądzę, że autorzy umiejętnie przełożyli to na język obrazu.

Nowe logo zyskało ciekawą formę z pomysłową kompozycją trzech ptaków. Nie wiem tylko dlaczego człon „baby” został potraktowany nieco po macoszemu. Jest przecież integralną i pełnoprawną częścią całości, a jednak w znaku wydaje się być bardziej dopiskiem, niż drugim członem nazwy. Na szczęście fakt ten nie burzy pozytywnego odbioru projektu.

Dobrze wypada reszta identyfikacji, gdzie zadbano o spójność oraz naturalne przedłużenie idei znaku.

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - wizytówka

 

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - torba

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - wizytówki

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - opakowania

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - aplikacja

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - smartfon

Nowa identyfikacja 3kiwi baby - projekt nowej strony

Nowa strona 3kiwi baby

Grafika promocyjna 3kiwi baby

Opakowanie nowa identyfikacja 3kiwi baby

Rebranding 3kiwi baby - identyfikacja

Uważam, że zaprezentowany projekt można uznać za naprawdę ciekawą realizację, która powinna spodobać się większości klientom. Pojawia się jednak jedno, lecz dość poważne „ale”. Czy w trakcie zwykłego oglądania tylko identyfikacji odnieśliście wrażenie, że macie do czynienia z marką premium? Czy pomyślelibyście chociaż przez chwilę, że za tą identyfikacją kryje się sklep z produktami z wyższej półki nie tylko jakościowej, ale przede wszystkim cenowej? U mnie takie skojarzenia nie wystąpiły. Nie chcę oczywiście przez to powiedzieć, że odświeżone 3kiwi baby wygląda jak tani lokalny sklepik, bo tak na pewno nie jest. Zastanawiam się po prostu na ile stworzona identyfikacja oprócz przekazu bliskości będzie wspierać także wrażenie pewnej niedostępności, czy luksusu. Uważam, że tego typu odwołania nie do końca są tutaj obecne. Patrząc na logo i resztę powiedziałbym, że omawiany sklep to marka przyjazna, estetyczna, porządna, ale i raczej szeroko dostępna, skierowana w stronę każdego przeciętnie zarabiającego rodzica. W rzeczywistości chyba nie do końca tak jest.

Rebranding 3 kiwi baby był działaniem bardzo potrzebnym i dobrze się stało, że firma zdecydowała się na tego typu inwestycję. Mimo że mam wątpliwości, czy autorom w pełni udało się dopasować styl tożsamości do rzeczywistego charakteru marki, to uważam że nowa identyfikacja sama w sobie sprawia dobre wrażenie. Stworzono kompleksowy system, który na pewno wzniósł markę na wyższy wizualny poziom, a odpowiednio wykorzystywany powinien skutecznie wspomóc kreowanie pozytywnego wizerunku i zapadanie w pamięci odbiorców. Trzy tulące się ptaki na pewno chwycą za serce niejednego rodzica.

Źródła: 3kiwi baby, Nuo studio