Reklama

Zareklamuj się na Branding Monitorze! Sprawdź ofertę ważną tylko do końca lipca 2025. Zobacz ofertę

MeteoGroup przechodzi rebranding

Udostępnij ten artykuł

Duża, międzynarodowa firma pogodowa, którą zna zapewne niewiele osób zmieniła w zeszłym tygodniu swoje logo. Jednak warto wiedzieć o tym rebrandingu, gdyż MeteoGroup, o którym mowa jest producentem dosyć znanej aplikacji na smartfony – WeatherPro, a także właścicielem serwisu mojapogoda.com.

rebranding-meteogroup-nowe-logo

MeteoGroup  – jak czytamy na stronie przedsiębiorstwa – jest największym prywatnym przedsiębiorstwem meteorologicznym w Europie. Zatrudnia ok. 400 pracowników i prowadzi działalność nie tylko na naszym kontynencie, ale również w Azji oraz Ameryce Północnej. Firma specjalizuje się w prognozowaniu pogody oraz dostarczaniu związanych z nią informacji swoim klientom m.in. z branży transportowej, rolczniej, czy energetycznej. 20. marca br. ogłoszony został globalny rebranding przedsiębiorstwa, którego fundamentem jest oczywiście zmiana znaku firmowego.

Nowe logo MeteoGroup jest zupełnie innym projektem, który zrywa całkowicie z dotychczasowym wzorem. Nie zmieniła się jedynie nazwa firmy, która nadal pozostaje taka sama. Poza tym, konstrukcja, kolorystyka i symbolika uległy radykalnemu odświeżeniu. W nowym znaku na próżno szukać elementów nawiązujących w jakikolwiek sposób do pogody. Projektanci zdecydowali o użyciu całkowicie abstrakcyjnego symbolu przedstawionego w błękitno-różowej palecie barw. Drugim głównym elementem logo MeteoGroup jest logotyp przedstawiony dosyć specyficznym krojem pisma.

nowe-logo-meteogroup

Czy nowy znak jest lepszy od poprzedniej wersji? Jeśli chodzi o walory estetyczne – raczej tak. Znak jest bardziej przejrzysty i nie posiada elementów trudnych do odtworzenia w wymagających warunkach (np. czarno-biały druk), takich jakim była poświata w poprzednim wzorze. Również nowy font logotypu jest według mnie bardziej przystępny. Zaokrąglone końcówki liter wywołują wrażenie lekkości tej konstrukcji. Ale w sumie na tym kończą się pozytywne aspekty tego logo.

rebranding-meteogroup-grafika-informacyjna

Znacznie gorzej przedstawia się w nim sprawa symboliki, której na pierwszy rzut oka ciężko się dopatrzeć. Poprzedni wzór był oczywistym odniesieniem do nieba i słońca – jednych z podstawowych atrybutów meteorologii. W nowym logo MeteoGroup tak wyraźnych odniesień już nie znajdziemy. Jeśli trochę dłużej się zastanowić, to można dojść do wniosku, iż symbol jest zaczerpnięty z oznaczeń wyżów i niżów na mapach pogodowych. I tak rzeczywiście tłumaczony jest nowy znak w oficjalnym komunikacie:

„Dobór kolorów nowego brandu MeteoGroup inspirowany jest mapami pogodowymi, a koncepcja charakterystycznego nowego logo firmy oparta została na połączeniu ciepłego i chłodnego frontu atmosferycznego. Zdecydowana, wyszukana typografia, opracowana specjalnie dla MeteoGroup […]”

Ale czy to nawiązanie jest tak wyraźne i jednoznaczne jak to miało miejsce w starym logo? Uważam, że nie, bo jednak w zaprezentowanym projekcie pierwsze co zauważyłem, to prosty (jeśli nie prostacki) kształt złożony z dwóch figur odbitych względem siebie. I to jest chyba największą bolączką tego logo – brak wyraźnej symboliki.

nowe-logo-meteogroup-submarki

Większość osób zgodzi się chyba z poglądem, iż logo MeteoGroup wymagało porządnego odświeżenia i nadania mu bardziej nowoczesnej formy. Nowy projekt po części spełnił te oczekiwania, gdyż jego forma jest nieco bardziej nowoczesna, przede wszystkim za sprawą typografii. Mimo to czegoś mi w nim brakuje. Czegoś co pozwoliłoby nawet nie tyle się nim zachwycić, co po prostu jednoznacznie skojarzyć z pogodą. Sądzę, iż jest to efekt zbyt abstrakcyjnego podejścia do konstrukcji samego symbolu, który mógłby być w tym znaku o wiele lepszy.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News