Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu odzieży reklamowej?

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Szukasz ciekawego sposobu na poprawienie rozpoznawalności firmy? Świetnym rozwiązaniem może się okazać odzież reklamowa. Odpowiednio dobrane ubrania pozwolą Ci dotrzeć do nowych odbiorców, będą też znakomitym upominkiem dla lojalnych klientów. Przed zamówieniem odzieży reklamowej powinieneś zwrócić jednak uwagę na kilka kwestii. Jakich? Przybliżamy najważniejsze z nich.

Jak dopasować rodzaj odzieży reklamowej do firmy?

Podstawa to oczywiście wybór odpowiednich ubrań reklamowych. Najlepiej, by były w jakiś sposób dostosowane do obszaru działalności firmy. Jeśli jest powiązana z aktywnością, mogą to być ubrania sportowe – na przykład koszulki. Jeśli celujesz w klienta premium, postaw raczej na reklamowe koszule lub krawaty.

Do najbardziej uniwersalnych ubrań reklamowych należą z kolei koszulki polo, a dla firm z niższym budżetem na reklamę czapki z daszkiem. Ciekawym rozwiązaniem może być też znakowany polar. Jego przewaga to duża wytrzymałość i fakt, że obdarowana osoba może go nosić niemal przez cały rok.

Co powinno się znaleźć na ubraniach reklamowych?

Bez względu na to, na jakie ubrania się zdecydujesz, odzież reklamowa musi być odpowiednio oznakowana. Zastanów się nad tym jeszcze przed zamówieniem. W końcu właśnie dzięki odpowiednim wzorom będzie mogła spełniać swoją funkcję.

Najpopularniejsze są ubrania reklamowe z logo przedsiębiorstwa. W ten sposób jednoznacznie wskazujesz na to, kto ufundował ubrania i kto chce się na nich reklamować. Takie znakowanie sprawdza się wówczas, gdy Twoje logo jest czytelne i niezbyt skomplikowane. W przeciwnym razie warto wzbogacić je o nazwę firmy.

Inną możliwością jest reklamowanie na ubraniach konkretnej marki czy produktu, a nie całej firmy. Na odzieży można umieścić jego wizerunek. Kolejna opcja to nadrukowanie na odzieży hasła promocyjnego. Powinno to być jednak już dość dobrze znane hasło bądź takie, które jest częścią ruszającej, szeroko zakrojonej kampanii.

Jaką metodą znakować odzież reklamową?

Znakowanie odzieży reklamowej można wykonać na kilka sposobów. Od wyboru konkretnej metody zależy wytrzymałość i możliwy stopień skomplikowania nadruku. Niektóre techniki nadają się też wyłącznie na określony rodzaj materiału.

Najbardziej uniwersalne metody znakowania to haft komputerowy i sitodruk. Nadają się właściwie na każdy materiał i każdy rodzaj ubrania. Są wytrzymałe – zwłaszcza haft – i trwałe. Haftowane wzory dodają przy tym ubraniom elegancji. Nie można nimi jednak w pełni oddać skomplikowanych logo ze szczegółami o wysokości poniżej 5 milimetrów. I haft, i sitodruk najbardziej opłacają się przy dużych zamówieniach.

Ciekawą alternatywą mogą być nadruki termotransferowe, które z kolei nie powinny być jednak zbyt duże. Ograniczają bowiem przepuszczalność materiału. Jasne ubrania z poliestru, na przykład koszulki sportowe, warto znakować sublimacją. To dobra jakość grafiki i świetna wytrzymałość, ale ograniczona do takiego właśnie materiału.

Podsumowanie: jak zamówić odpowiednią odzież reklamową?

Przed zamówieniem odzieży reklamowej zastanów się, jaki rodzaj ubrań będzie najlepiej pasować do obszaru działalności Twojej firmy. Możesz też dobrać je pod kątem pozycjonowania Twojej marki – czy to pod kątem szerokiej grupy odbiorców, czy produktów premium. Trzeba też wybrać, co umieścić na ubraniach – logo, nazwę firmy, a może hasło promocyjne lub wizerunek produktu. Na koniec do wcześniej podjętych decyzji dobierz odpowiednią metodę znakowania.

Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje