Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo DPD

Udostępnij ten artykuł

Firma kurierska DPD, założona w Niemczech w 1976 roku, przeszła właśnie kompleksowy rebanding, którego efektem jest nowa identyfikacja wizualna i naturalnie logo. Z założenia odświeżone logo powinno być lepsze od zmienianego. Ale czy nowe logo DPD można za takie uznać?

Nowy projekt wygląda mi trochę na stylizację typu „flat”, ale jednak do końca nią nie jest. Używa co prawda tylko dwóch wariantów kolorystycznych i został okrojony do minimum, ale użyte przejście tonalne w sygnecie nie bardzo wpisuje się w taką stylistykę. Na pewno nie w tym przypadku. Oprócz znacznego okrojenia całego symbolu zmieniono również układ elementów – najpierw sygnet, potem logotyp.

nowe-logo-dpd-kurier

nowe-logo-dpd-group

Szczerze pisząc mam mieszane uczucia co do tej zmiany. Do poprzedniego wzoru można było na pewno mieć zastrzeżenia. Choćby o mało atrakcyjny krój, czy topornie przedstawiony sześcian, który miał robić za paczkę. Nie każdy w tym przedstawieniu odczytywał taką symbolikę. Ale myślę, że nie można odmówić mu estetyki, która moim zdaniem stała w nim na znacznie wyższym poziomie.

logo-dpd-rebranding-odziez

Nowe logo DPD na pewno sto razy lepiej obrazuje nam „przesyłkę”. Widać ją bardzo dobrze. Ale już co do użytego kroju pojawiają się wątpliwości, czy rzeczywiście jest lepszy. Być może trochę bardziej nowoczesny, ale jakby mniej uporządkowany, trochę „chaotyczny” i „nieregularny”.

rebranding-dpd-samochod

Wydaje mi się, że lepiej prezentuje się już w znaku obowiązującym dla całej grupy DPD, gdzie dodano słowo „group”. Mimo, że wydłuża on konstrukcję całego znaku, to dla oka taka jest jakby przyjemniejsza. W układzie samego „dpd” natomiast jakoś mnie nie przekonuje.

logo-dpd-rebranding-odziez-kurier

Odświeżenie identyfikacji to zawsze dobry pomysł, jeśli rzeczywiście przynosi nową świeżość. W przypadku DPD nie wygląda ona źle. Na przedstawionych wizualizacjach zmodyfikowany znak przedstawiony jest w dosyć interesujący sposób. Jest prosto i estetycznie, co obrazuje również mikrostrona rebrangingowa  DPD Group dostępna w polskiej wersji. Ale mimo to, samo nowe logo nie bardzo mnie przekonuje i minie chyba jeszcze trochę czasu, aż się do niego przyzwyczaję.

Nowa identyfikacja wizualna DPD została opracowana przez agencję Lippincott.

Materiały graficzne pochodzą ze strony www.designtagebuch.de

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News