Szukaj

Reklama

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Nowe logo Fundacji Muzyka jest dla wszystkich

Reklama

Ostatniego dnia stycznia ogłoszono wyniki konkursu i zaprezentowano nowe logo Fundacji „Muzyka jest dla wszystkich”. Do konkursu zgłoszone zostały 162 projekty z całej Polski.

Po wyłonieniu dwóch najlepszych prac, zostały one poddane głosowaniu i konsultacji z przedstawicielami STGU (Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej) oraz warszawskiej ASP. Komisja ostatecznie wybrała logo Ilii Nuvamenki, którego praca została doceniona za

„profesjonalizm, pomysłowość, zgodność z główną ideą Fundacji, a jednocześnie wielopłaszczyznowość, budzącą wiele pozytywnych skojarzeń z muzyką i muzykowaniem”

– czytamy w komunikacie na stronie Fundacji.

nowe-logo-fundacji-muzyka-jest-dla-wszystkich

Wyłoniony projekt jest na pewno znacznie prostszy i posiada mniej szczegółów, ale czy przez to można uznać go za lepszy od poprzedniego? Zdaję sobie sprawę z tego, że stare logo nie było wybitnym osiągnieciem z dziedziny grafiki użytkowej, ale za takie nie uznałbym także nowego znaku. Nie bardzo przemawia do mnie mnogość użytych kolorów, czy zastosowanie w taki sposób przejścia tonalne. Innego zdania byli jednak organizatorzy konkursu:

„Zwycięski logotyp doceniony został również za „prostotę kompozycji oraz profesjonalną elegancję, nawiązującą do odwiecznego marzenia, by muzykę wyrażać plastycznie, choć niekoniecznie w sposób abstrakcyjny”.”

Kompozycja być może jest dosyć prosta, ale czy udana? Nie odważyłbym się jednak stwierdzić, że nowe logo Fundacji odznacza się „profesjonalną elegancją”. Jeśli zaś idzie o plastyczne przedstawienie muzyki, to nie dostrzegam tutaj innego, jak właśnie abstrakcyjnego sposobu jej wyrażenia.

nowe-logo-fundacji-muzyka-jest-dla-wszystkich-wersje-kolorystyczne

nowe-logo-fundacji-muzyka-jest-dla-wszystkich-czb

Niezbyt atrakcyjnie moim zdaniem wygląda także wersja pionowa nowego znaku. Mam wrażenie, jakby nie było w niej jakiegoś przemyślanego porządku. Może to tylko moje subiektywne odczucia, ale wydaje mi się, że można było lepiej przemyśleć konstrukcję logotypu. O ile w wersji poziomej może tak tego nie widać, o tyle wersja pionowa trochę razi mnie pewnym brakiem pomysłu na jego przedstawienie i rozmieszczenie.

nowe-logo-fundacji-muzyka-jest-dla-wszystkich-pionowe

Generalnie nowe logo Fundacji „Muzyka jest dla wszystkich” raczej nie wywarło na mnie dobrego wrażenia, a to przede wszystkim z dwóch powodów. Pierwszy to kwestia symboliki – tak naprawdę nie bardzo wiem co przedstawia sygnet i z czym miałbym go skojarzyć. Drugą sprawą jest kolorystyka. Jak dla mnie niepotrzebnie przesadzona z powodu gradientów i liczby kolorów. Wydaje mi się po prostu nieatrakcyjna i mało estetyczna. Wybrany projekt nie jest na pewno najgorszym jaki można sobie wyobrazić, ale ciężko jest mi go zaliczyć do udanych. Można się było spodziewać, że wygra coś lepszego, ale… tak to już jest z tymi konkursami – raz lepiej, raz gorzej, a częściej gorzej.

Skomentuj artykuł
4 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze