Nowy Android 10 z odświeżonym logo i identyfikacją wizualną

Rebranding Android - nowe logo 2019

Wraz z najnowszą wersją systemu Android 10 Google dość poważnie zmieniło jego branding, logo i nazewnictwo kolejnych odsłon swojej platformy. Od tej wersji wraz z kolejnymi aktualizacjami nie zobaczymy już bowiem nazw słodyczy, a jedynie zwykły numer towarzyszący nazwie marki.

Ostatnią „słodką” wersją pozostał więc Android 9 Pie. Kwestia nazewnictwa jest jedną z pierwszych zmian, które zauważy większość użytkowników, ale nie jedyną. W odświeżonym kreowaniu marki pomóc ma również nowe logo Androida i przeprojektowana identyfikacja wizualna.

Nowe logo Androida 2019

Nową tożsamość wizualną systemu operacyjnego od Google można uznać za ewolucję, ale ewolucję bardzo poważną i dobrze widoczną. Wprowadzono nową kolorystykę i jeszcze bardziej podkreślono wizerunek robota, który wreszcie pojawia się także w logo jako jego integralna część. Do tej pory również był obecny w identyfikacji, ale formalnie nie stanowił części znaku.

Odświeżony logotyp w wersji podstawowej przyjął czarny kolor, mający zapewnić lepszą czytelność znaku. Krój liter również uległ zmianie. Nazwa wciąż zapisana jest minuskułą, ale liternictwo nieco „zmiękczono” poprzez drobne zaokrąglenia dolnych krawędzi.

Nowe logo Androida w wersji pionowej

Kolorystyka nowej identyfikacji wizualnej systemu Android

 

Cała nowa identyfikacja bazuje na prostej, płaskiej stylistyce i sześciu podstawowych kolorach, z których fundamentem jest oczywiście odświeżona zieleń. W połączeniu z prostymi kształtami i mocną typografią nie jest czymś, czego byśmy nie znali. Stylistyka wpisuje się bowiem w aktualne trendy i można by powiedzieć, że jest ich wiernym odwzorowaniem. Ciekawe, że Google nie zdecydowało się na wprowadzenie czegoś bardziej unikalnego, skoro cała komunikacja i tak jest prowadzona w całkowitej odrębności od brandingu Usług Google.

Rebranding Android 10 - nowa identyfikacja

Uważam, że w nowym logo Androida dużym plusem jest pojawienie się robota, który i tak był wykorzystywany w komunikacji marki. Oprócz tego, że zyskał właściwe sobie miejsce, urozmaica znak i powinien pomóc łatwiej zapamiętać znak milionom użytkowników. Pozostałe elementy, zaprezentowane w chwili zakomunikowania zmiany, sprawiają raczej dobre wrażenie i nie można im odmówić estetyki, ale nie da się ukryć, że budują dość generyczną identyfikację. Wydaje się przyzwoita i przejrzysta, lecz w mojej opinii trudno się nią zachwycić.

Przyznaję, że odświeżenie Androida w tym momencie jest dla mnie pewnym zaskoczeniem. Z drugiej strony premiera dziesiątej wersji systemu to całkiem niezła okazja na przeprowadzenie takiego zabiegu. Czy był konieczny? Można dyskutować. Być może jeszcze nie, ale sprawnie wdrożony powinien przynieść dobre efekty, więc myślę, że ostatecznie Google podjęło dobrą decyzję.

Źródła: Google, Android Authority