Rebranding wynikiem zmian w PGE PolSailing
PGE PolSailing jako ogólnopolski program edukacji żeglarskiej w ostatnich latach znacznie poszerzył swój zakres działalności. Do programu zostały włączone nowe klasy żeglarskie, a w organizowane przedsięwzięcia włączono także starszych uczestników.
Dotychczasowy wizerunek, był kreowany przede wszystkim z myślą o najmłodszych uczestnikach szkoleń, dlatego w identyfikacji wykorzystywano wiele elementów ukierunkowanych na dzieci. Bajkowe motywy nie oddawały jednak w pełni dzisiejszej rzeczywistości i zakresu działań, w wyniku czego program prowadzony przez Polski Związek Żeglarski przeszedł kompleksowy rebranding.
Nowe logo i identyfikacja PGE PolSailing
Odświeżony system wizualny PGE PolSailing opracowany przez Martę Chmielarz z Martson desing i Magdalenę Kloskę, wprowadza nowe możliwości kreowania marki, czerpiąc jednocześnie z dotychczasowego dorobku.
Zmienione logo to połączenie nazwy i sygnetu opartego na literze P, złożonej z trzech elementów. Kształtem nawiązują one do żagli, a ich ilość odnosi się do trzech programów szkoleniowych – optimist, kitesurfingu i windsurfingu.
Wzór uzupełnia zmodernizowana paleta barw wykorzystywanych w komunikacji marki, nowe schematy stylistyczne oraz minimalistyczne i estetyczne ilustracje.
Kolorem wiodącym marki stał się niebieski, przypisany klasie optimist, jako najobszerniejszej. Pozostałym klasom również przyporządkowano własne barwy – kitesurfing będzie wykorzystywał kolor różowy, a windsurfing pomarańczowy.
Pelikan zostaje brand hero
Rebranding PGE PolSailing wprowadził do nowej strategii komunikacji oficjalnego brand hero, którym stał się pelikan. Ptak pojawiał się już na wcześniejszych wizualizacjach i okazał się wdzięcznym motywem do wykorzystania w przyszłości. Jego wizerunek uproszczono i przystosowano do wykorzystywania w ramach nowego systemu wizualnego.
Polski Związek Żeglarski rozwija swój program edukacyjny
Zmiana brandingu PGE PolSailing jest efektem aktywnej działalności Polskiego Związku Żeglarskiego w obszarze promowania wspieranych przez siebie dyscyplin sportowych. Przeprowadzone przeprojektowanie marki dowodzi, że organizacja dba nie tylko o rozwój merytoryczny swoich programów, ale także o ich rynkowy odbiór i szeroką promocję za pomocą budowy nowoczesnego i atrakcyjnego brandingu.
Źródło: Polski Związek Żeglarski, Martson