Szukaj

Reklama

Ratownicy górscy przechodzą rebranding. GOPR będzie mieć ujednoliconą identyfikację wizualną

Rebranding GOPR - nowe logo Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe po dwóch latach pracy nad nową strategią wizerunkową i ujednoliceniem marki dla wszystkich jednostek GOPR, zaprezentowało odświeżony znak. Wraz z nim wdrożona zostanie ustandaryzowana identyfikacja wizualna, czerpiąca z 70-letniej historii polskiego ratownictwa górskiego.

Historyczne i współczesne znaki GOPR

Historia GOPR sięga roku 1952, kiedy to powołano je z inicjatywy Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Przyjęto też wtedy pierwszy emblemat, jednak ze względu na brak jednoznacznych wytycznych dotyczących stosowania oraz użytkowanie w obrębie różnych oddziałów organizacji, na przestrzeni wielu lat doczekał się on przeróżnych modyfikacji.

Rebranding GOPR - nowe logo - historyczne znaki GOPR

Prace nad nową strategią wizerunkową

Jak podaje GOPR, w 2021 roku podjęto pierwsze decyzje o uporządkowaniu tego stanu rzeczy. Rozpoczęto prace nad nową strategią wizerunkową, której głównym celem było przyjęcie jednolitego systemu identyfikacji wizualnej.

Największym wyzwaniem projektowym okazało się wypracowanie nowego, jednolitego i spójnego dla wszystkich jednostek GOPR-u znaku. Współpraca siedmiu przedstawicieli Grup Regionalnych GOPR z agencją Łobzowska Studio przyniosła efekt w postaci nowego logo.

Nowoczesne logo GOPR szanujące tradycję i wieloletni dorobek

Nowe logo GOPR zostało stworzone na bazie wieloletniej tradycji organizacji i z poszanowaniem przywiązania jej członków do bogatej historii. W procesie uwzględniono także fakt występowania dotychczasowego oznakowania w wielu różnych miejscach, który utwierdził autorów w przekonaniu, żeby zachować tradycyjny charakteru wzoru.

Rebranding GOPR - nowe logo

Projektanci opracowali także wersje alternatywne nowego znaku GOPR, aby ułatwić komunikowanie i promocję marki w sytuacjach mniej formalnych i tam, gdzie zastosowanie podstawowego wariantu nie jest możliwe lub wskazane.

Odświeżona wersja znaku GOPR została w pełni przystosowana do eksploatacji na wielu płaszczyznach, w tym przede wszystkim do wymogów druku czy możliwości współczesnych mediów cyfrowych.

Rebranding GOPR - kolorystyka inspiracja
Rebranding GOPR - nowa kolorystyka podstawowa
Rebranding GOPR - plakaty
Rebranding GOPR - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding GOPR - odzież ratowników
Rebranding GOPR - odzież ratowników i logo
Rebranding GOPR - motyw linii
Rebranding GOPR - typografia korporacyjna
Rebranding GOPR - elementy identyfikacji wizualnej
Rebranding GOPR - akcydensy

Nowy emblemat GOPR spójny dla całej organizacji

Rebranding porządkuje dotychczas zróżnicowaną identyfikację wizualną Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, wprowadzając jeden wzór logo i systemu wizualnego dla wszystkich jednostek regionalnych. Od tej pory każda grupa GOPR będzie posługiwać się zunifikowanym zestawem materiałów oraz emblematem adaptowanym do poszczególnych oddziałów wyłącznie w ściśle określonym zakresie.

Rebranding GOPR - znaki oddziałów regionalnych
Rebranding GOPR - znaki Grup regionalnych w wersjach alternatywnych

Projekt nie przewiduje zmian w innych obszarach identyfikacji, dzięki czemu ratownicy górscy będą w stanie nie tylko odświeżyć, ale przede wszystkim wypracować jeden, spójny i rozpoznawalny w każdym miejscu Polski wizerunek organizacji, zbudowany przy pomocy jednolitych środków wizualnych.

Wdrożenie może potrwać

Z uwagi na złożoność i rozpiętość działalności górskiego ratownictwa, a także jej charakter, wynikający z wolontariatu, będącego fundamentem GOPR, wcielenie w życie opracowanej zmiany może zająć dużo czasu. Nie zmienia to jednak faktu, że jej zakomunikowanie to początek procesu, który ze względu na zasadność rebrandingu, a także jakość przygotowanego projektu warto doprowadzić do końca.

Źródło: GOPR, Łobzowska Studio
Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Marketing nowej firmy - Hubert Mikuś
Marketing nowej firmy - Hubert Mikuś
13 lutego 2024 10:46

Cieszy mnie, że Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe przeszło przez udany proces rebrandingu, prezentując odświeżone logo i ustandaryzowaną identyfikację wizualną. Szanując zarówno historię, jak i współczesność, projektanci zachowali tradycyjny charakter organizacji, jednocześnie dostosowując ją do współczesnych wymogów. To krok naprzód w budowaniu spójnego i rozpoznawalnego wizerunku GOPR.