Reklama

Zareklamuj się na Branding Monitorze! Sprawdź ofertę ważną tylko do końca lipca 2025. Zobacz ofertę

Ratownicy górscy przechodzą rebranding. GOPR będzie mieć ujednoliconą identyfikację wizualną

Udostępnij ten artykuł

Rebranding GOPR - nowe logo Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe po dwóch latach pracy nad nową strategią wizerunkową i ujednoliceniem marki dla wszystkich jednostek GOPR, zaprezentowało odświeżony znak. Wraz z nim wdrożona zostanie ustandaryzowana identyfikacja wizualna, czerpiąca z 70-letniej historii polskiego ratownictwa górskiego.

Historyczne i współczesne znaki GOPR

Historia GOPR sięga roku 1952, kiedy to powołano je z inicjatywy Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Przyjęto też wtedy pierwszy emblemat, jednak ze względu na brak jednoznacznych wytycznych dotyczących stosowania oraz użytkowanie w obrębie różnych oddziałów organizacji, na przestrzeni wielu lat doczekał się on przeróżnych modyfikacji.

Rebranding GOPR - nowe logo - historyczne znaki GOPR

Prace nad nową strategią wizerunkową

Jak podaje GOPR, w 2021 roku podjęto pierwsze decyzje o uporządkowaniu tego stanu rzeczy. Rozpoczęto prace nad nową strategią wizerunkową, której głównym celem było przyjęcie jednolitego systemu identyfikacji wizualnej.

Największym wyzwaniem projektowym okazało się wypracowanie nowego, jednolitego i spójnego dla wszystkich jednostek GOPR-u znaku. Współpraca siedmiu przedstawicieli Grup Regionalnych GOPR z agencją Łobzowska Studio przyniosła efekt w postaci nowego logo.

Nowoczesne logo GOPR szanujące tradycję i wieloletni dorobek

Nowe logo GOPR zostało stworzone na bazie wieloletniej tradycji organizacji i z poszanowaniem przywiązania jej członków do bogatej historii. W procesie uwzględniono także fakt występowania dotychczasowego oznakowania w wielu różnych miejscach, który utwierdził autorów w przekonaniu, żeby zachować tradycyjny charakteru wzoru.

Rebranding GOPR - nowe logo

Projektanci opracowali także wersje alternatywne nowego znaku GOPR, aby ułatwić komunikowanie i promocję marki w sytuacjach mniej formalnych i tam, gdzie zastosowanie podstawowego wariantu nie jest możliwe lub wskazane.

Odświeżona wersja znaku GOPR została w pełni przystosowana do eksploatacji na wielu płaszczyznach, w tym przede wszystkim do wymogów druku czy możliwości współczesnych mediów cyfrowych.

Rebranding GOPR - kolorystyka inspiracja
Rebranding GOPR - nowa kolorystyka podstawowa
Rebranding GOPR - plakaty
Rebranding GOPR - nowa identyfikacja wizualna
Rebranding GOPR - odzież ratowników
Rebranding GOPR - odzież ratowników i logo
Rebranding GOPR - motyw linii
Rebranding GOPR - typografia korporacyjna
Rebranding GOPR - elementy identyfikacji wizualnej
Rebranding GOPR - akcydensy

Nowy emblemat GOPR spójny dla całej organizacji

Rebranding porządkuje dotychczas zróżnicowaną identyfikację wizualną Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, wprowadzając jeden wzór logo i systemu wizualnego dla wszystkich jednostek regionalnych. Od tej pory każda grupa GOPR będzie posługiwać się zunifikowanym zestawem materiałów oraz emblematem adaptowanym do poszczególnych oddziałów wyłącznie w ściśle określonym zakresie.

Rebranding GOPR - znaki oddziałów regionalnych
Rebranding GOPR - znaki Grup regionalnych w wersjach alternatywnych

Projekt nie przewiduje zmian w innych obszarach identyfikacji, dzięki czemu ratownicy górscy będą w stanie nie tylko odświeżyć, ale przede wszystkim wypracować jeden, spójny i rozpoznawalny w każdym miejscu Polski wizerunek organizacji, zbudowany przy pomocy jednolitych środków wizualnych.

Wdrożenie może potrwać

Z uwagi na złożoność i rozpiętość działalności górskiego ratownictwa, a także jej charakter, wynikający z wolontariatu, będącego fundamentem GOPR, wcielenie w życie opracowanej zmiany może zająć dużo czasu. Nie zmienia to jednak faktu, że jej zakomunikowanie to początek procesu, który ze względu na zasadność rebrandingu, a także jakość przygotowanego projektu warto doprowadzić do końca.

Źródło: GOPR, Łobzowska Studio
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News