Rebranding i nowe logo Stokrotki

Jakiś czas temu sieć supermarketów Stokrotka zaprezentowała nowe logo. Przed kilkoma dniami rozpoczął się proces wdrażania rebrandingu w życie. Poza identyfikacją wizualną, zmiany dotkną także m.in. układ półek sklepowych i rozłożenie towaru. Działanie te przypominają nie tak dawny rebranding Biedronki.

rebranding-supermarket-stokrotka

Przyglądając się staremu logo, rzeczywiście można było odnieść wrażenie, że potrzebuje on odświeżenia. Zwłaszcza przedstawienie kwiatu stokrotki było za bardzo szczegółowe.

Problem pojawiał się także w braku jednolitego logo – inne było na stronie, inne na sklepach, a inne w gazetkach reklamowych. Np. szyldy na różnych sklepach były montowane w różnej kolorystyce.

stokrotka-supermarket-logo-wersje

Teraz władze spółki Emperia Holding, która jest właścicielem sieci sklepów, zapowiadają stosowanie jednolitego brandingu. Ujednolicenie logo na wszystkich sklepach ma potrwać do końca 2013 roku. Będzie to pierwsza faza działań odświeżających tożsamość marki.

„Do końca 2013 roku zrealizujemy pierwszą fazę rebrandingu. Do końca września musimy zatwierdzić koncept remodelingu i rebrandingu sieci. Będziemy chcieli zmienić logo na wszystkich sklepach do końca tego roku.” – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding.

23 września Emperia uruchomi nowy sklep, który będzie wzorem dla kolejnych placówek.

stokrotka-supermarket-gazetka-stara-nowa

Od 1 lipca br. Stokrotka posiada własną sieć logistyczną, która zaopatruje sklepy w towar. Wcześniej korzystano z pośredników. Teraz znacznie więcej towaru, bo aż 90%, będzie zdobywane bezpośrednio u producentów. Więcej o tym aspekcie można się dowiedzieć z Portalu Spożywczego.

supermarket-stokrotka-nowe-logo

Jak natomiast ocenić zmianę wizualną supermarketów? Nowe logo Stokrotki na pewno wydaje się dużo bardziej świeże, nowoczesne i przejrzyste. Nie ma już tak wielu szczegółów, co wpisuje się w aktualny trend upraszczania znaków i minimalizmu. Znacznie uproszczono sygnet i zastosowano modernistyczną typografię logotypu. Warto zauważyć, że zmienił się nie tylko kształt logo, ale również kolorystyka. Została zredukowana do trzech barw, a zieleni nadano jaśniejszy odcień.

Sieć sklepów wprowadzi również w swoją identyfikację maskotki, które mają pomóc w reklamie. Wizerunek „rodziny Krotków” ma pomóc w kreowaniu przyjaznej i rodzinnej marki. Podobizny maskotek są przedstawione na stronie sklepu www.stokrotka.pl. Będą również zdobić gazetki reklamowe i inne materiały używane w kampaniach marketingowych.

Ciekawe wydaje się także hasło reklamowe: „Zakupy jak z płatka”, które wywołuje spójne skojarzenia z nazwą sklepów. Trochę przypomina mi hasło kampanii Getin Banku z zeszłego roku, gdzie stosowano podobne wyrażenia („raty jak spłatka”, „kredyt lekka spłatka”, itp.), chociaż do tego supermarketu pasuje zdecydowanie lepiej.

Generalnie rebranding oceniłbym na plus, bo nadaje świeżości całej marce. Nie jestem tylko pewien, czy konieczna była aż tak drastyczna zmiana. Podkreślenie nowoczesności sieci można było uzyskać również przez mniej rewolucyjne poprawki znaku. Ale ogólnie rzecz biorąc wydaje mi się, że jest po prostu OK i nowe logo może się podobać.