Od lokalnego radia do ogólnopolskiej sieci
Stacja radiowa RMF MAXX rozpoczęła nadawanie 27 września 2004 roku na bazie lokalnego krakowskiego Radia Region. Od tamtej pory rozgłośnia przejmowała inne lokalne radia, by dzisiaj stać się ogólnopolską siecią z oddziałami w 22 miastach Polski. RMF MAXX jest najpopularniejszym w Polsce radiem ukierunkowanym na młodego odbiorcę i zajmuje 4 miejsce wśród wszystkich rozgłośni w kraju. Zgodnie z informacjami nadawcy, stację każdego tygodnia włącza aż 26% Polaków.
Urodzinowe odświeżenie RMF MAXX
Rynkowa pełnoletniość stała się okazją do odświeżenia marki i zaprezentowania nowego znaku.
Nazwa rozgłośni została skrócona o jedną literę X, co ma wpłynąć na poprawę czytelności i przejrzystości. Brzmienie pozostaje to samo, tak więc w sferze dźwięku wszystko zostaje po staremu, ale wizualnie można już zauważyć różnicę.
Znacznej modyfikacji uległ znak marki. Nowe logo RMF MAXX jest przedstawiane na tle magentowo-różowego kwadratu, który ma mu zapewnić lepszą widoczność. Zmianę tłumaczy Jarosław Pioterczak, dyrektor programowy stacji:
„W tym roku zmieniają się logotypy wszystkich stacji Grupy RMF, dlatego uznaliśmy, że to dobra okazja, by logo RMF MAXX stało się krótsze, czytelniejsze i bardziej charakterystyczne. A dzięki nowemu, intensywnemu kolorowi będzie lepiej dostrzegalne i łatwo rozpoznawalne.”
Chociaż zmiany rozgłośni wydają się duże, właściciel stacji – Grupa RMF – nie zakomunikował głębszej zmiany pozycjonowania marki RMF MAXX, ale po kontakcie z rzecznikiem prasowym Grupy RMF otrzymaliśmy dodatkowe materiały, które wizualizują przemianę.
Źródło: Grupa RMF