W tym roku firma Property Group świętowała 13 lat swojego istnienia. Jak mówi prezes zarządu, Grzegorz Kurowski, serwis w tym czasie zmieniał się i ewoluował ze zwykłego portalu ogłoszeniowego do najskuteczniejszego na rynku narzędzia łączącego deweloperów z klientami.
– Po 13 latach działalności musieliśmy na chwilę się zatrzymać i spojrzeć szerzej na naszą markę. Postanowiliśmy na nowo zdefiniować własną tożsamość – to kim teraz jesteśmy, do kogo i jak mówimy, co proponujemy i czyje problemy rozwiązujemy – dodaje.
RynekPierwotny.pl z nową tożsamością
W wyniku przeprowadzonych zmian marka zyskała zupełnie nowe logo i diametralnie odmienioną identyfikację wizualną. Dotychczasowa paleta barw została zastąpiona bardzo wyrazistym zestawem kolorów, w którym dominują biel, czerń i limonka. Inspiracją do użycia tego ostatniego był kolor markerów, jakim niegdyś osoby poszukujące mieszkań zaznaczały w gazetach interesujące ich ogłoszenia.
Modyfikacje dotknęły także nazwy marki. Pojawiło się w niej rozszerzenie domeny, którego wcześniej nie było. Ten drobny element ma podkreślać cyfrowy i internetowy charakter brandu.
Według Doroty Janik, dyrektor marketingu portalu, zmiana mimo rewolucyjnego charakteru nawiązuje do wcześniejszego dziedzictwa. – Nowy logotyp wciąż nawiązuje do korzeni marki i jej pierwotnej kostki. Kostka jest teraz nowoczesna, przestrzenna i wielowymiarowa. W zależności od sytuacji może być interpretowana jako bryła budynku czy rzut mieszkania. Co więcej, dwie pary prostopadłych do siebie krawędzi kostki funkcjonują również samodzielnie jako kadry wskazujące, na co zwrócić uwagę czy też strzałki. Nowy sygnet poza tym, że jest związany z historią marki RynekPierwotny.pl nabrał ogromnej wielowymiarowości w wykorzystaniu graficznym.
Zmiana wizualna to dopiero początek
Rebranding portalu RynekPierwotny.pl sięga jednak o wiele głębiej. W kolejnych etapach marka będzie rozwijała nową komunikację ze swoimi odbioracami bazując na myśli przewodniej, którą jest „Przeprowadzimy Cię”. Błyskotliwy slogan może być rozumiany zarówno jako tradycyjna przeprowadzka do nowego mieszkania, jak i pomoc w całym procesie jego poszukiwania i zakupu.
Za opracowanie nowej identyfikacji wizualnej oraz komunikacji marki odpowiada agencja BNA.
Źródło: Informacja prasowa