Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Square Enix Montreal zmienia się w Studio Onoma

Udostępnij ten artykuł

Square Enix Montreal rebranding Studio Onoma
Kanadyjski producent gier mobilnych Square Enix Montreal przeszedł rebranding, który zmienił markę w Studio Onoma. Proces jest wynikiem przejęcia zespołu przez firmę Embracer Group.

Studio Onoma

Square Enix Montreal, a teraz Studio Onoma, to producent wielu gier mobilnych wśród których najbardziej znanymi są takie tytuły jak Hitman Go, Lara Croft Go czy Deus Ex Go. Spółka wraz z dwoma innymi podmiotami tworzyła Eidos Interactive Corporation, przejęty w całości przez Embracer Group.

Zmiana marki

Efektem transakcji jest całkowita zmiana marki i wprowadzenie na rynek nowego brandu – Studio Onoma. Wynikiem rebrandingu jest nie tylko nowa nazwa, ale również zmienione logo oraz identyfikacja wizualna, która ma podkreślać twórczy charakter działalności studia, ale i komunikować kreowanie nowych doświadczeń przez samych graczy w trakcie rozrywki.

Onoma to imię, imię to życie

Nazwa Onoma została zaczerpnięta z języka greckiego w którym oznacza imię. Studio w komunikacie dotyczącym swojej zmiany argumentuje, że imiona dają nieskończone możliwości, a nazwy nadawane przedmiotom, osobom i pojęciom, także wymyślonym, sprawiają, że te zaczynają żyć.

Cała nowa koncepcja marki studia jest skupiona wokół takich pojęć jak twórczość, wynalazki i opowieści.

Nowe logo Studio Onoma
Rebranding Square Enix Montreal 2022
Rebranding studia Onoma 2022
Identyfikacja wizualna Onoma - 2022 rebranding
Wizualizacja elementów tożsamości wizualnej marki Onoma
Nowe logo Onoma

Nowa identyfikacja wizualna Onoma

Nowe logo Studia Onoma to prosta, typograficzna konstrukcja stworzona w oparciu o autorską typografię. Minimalistyczna forma znaku ma na celu jego łatwą adaptację do różnych warunków i sytuacji, gdyż marka będzie odgrywała rolę marki parasolowej, pod którą funkcjonować będą inne brandy oraz tytuły gier.

Tożsamość wizualna kanadyjskiego studia wykorzystuje ciemną kolorystykę przełamywaną intensywnymi kolorami akcentów w postaci kół i owali. W zaprezentowanych kompozycjach jest miejsce zarówno na oszczędny, minimalistyczny styl, jak i realne fotografie czy wizualizacje tworzonych produkcji. Stylistyka jest inspirowana ruchem Bauhaus.

Całość podąża w kierunku nowoczesnego, stosunkowo oszczędnego w formie i opartego na niewielkiej ilości elementów graficznych systemu wizualnego, w którym dużą rolę odgrywa nowe logo studia oraz jego wariacje.

Źródła: Onoma, Eurogamer
Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje