Studio Onoma
Square Enix Montreal, a teraz Studio Onoma, to producent wielu gier mobilnych wśród których najbardziej znanymi są takie tytuły jak Hitman Go, Lara Croft Go czy Deus Ex Go. Spółka wraz z dwoma innymi podmiotami tworzyła Eidos Interactive Corporation, przejęty w całości przez Embracer Group.
Zmiana marki
Efektem transakcji jest całkowita zmiana marki i wprowadzenie na rynek nowego brandu – Studio Onoma. Wynikiem rebrandingu jest nie tylko nowa nazwa, ale również zmienione logo oraz identyfikacja wizualna, która ma podkreślać twórczy charakter działalności studia, ale i komunikować kreowanie nowych doświadczeń przez samych graczy w trakcie rozrywki.
Onoma to imię, imię to życie
Nazwa Onoma została zaczerpnięta z języka greckiego w którym oznacza imię. Studio w komunikacie dotyczącym swojej zmiany argumentuje, że imiona dają nieskończone możliwości, a nazwy nadawane przedmiotom, osobom i pojęciom, także wymyślonym, sprawiają, że te zaczynają żyć.
Cała nowa koncepcja marki studia jest skupiona wokół takich pojęć jak twórczość, wynalazki i opowieści.
Nowa identyfikacja wizualna Onoma
Nowe logo Studia Onoma to prosta, typograficzna konstrukcja stworzona w oparciu o autorską typografię. Minimalistyczna forma znaku ma na celu jego łatwą adaptację do różnych warunków i sytuacji, gdyż marka będzie odgrywała rolę marki parasolowej, pod którą funkcjonować będą inne brandy oraz tytuły gier.
Tożsamość wizualna kanadyjskiego studia wykorzystuje ciemną kolorystykę przełamywaną intensywnymi kolorami akcentów w postaci kół i owali. W zaprezentowanych kompozycjach jest miejsce zarówno na oszczędny, minimalistyczny styl, jak i realne fotografie czy wizualizacje tworzonych produkcji. Stylistyka jest inspirowana ruchem Bauhaus.
Całość podąża w kierunku nowoczesnego, stosunkowo oszczędnego w formie i opartego na niewielkiej ilości elementów graficznych systemu wizualnego, w którym dużą rolę odgrywa nowe logo studia oraz jego wariacje.
Źródła: Onoma, Eurogamer