Szukaj

Współpraca

Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Światowe żeglarstwo pod nowym logo World Sailing

Udostępnij ten artykuł

World Sailing rebranding

Działający przy Międzynarodowym Komitecie Olimpijskim organ World Sailing, odpowiadający za światowe żeglarstwo, przeszedł w ostatnim czasie wizerunkową metamorfozę. Pierwszym widocznym efektem tej zmiany jest odświeżone logo i identyfikacja wizualna.

World Sailing jest odpowiedzialny między innymi za promocję żeglarstwa na świecie, szkolenie sędziów, rozwój całej dyscypliny, a przede wszystkim za zarządzanie światowym żeglarstwem w kontekście działalności olimpijskiej i paraolimpijskiej. Miesiąc temu organizacja zaprezentowała nową tożsamość wizualną, która ma uczynić ją bardziej rozpoznawalną marką w świecie nie tylko żeglarskim, ale i całego sportu.

Dotychczasowy symbol, który był wykorzystywany w roli logo, to dość prosta konstrukcja złożona z dwóch figur, luźno nawiązujących do napiętego żagla, oraz logotypu. Jednak mimo tej prostoty nie można powiedzieć, żeby logo było zbyt atrakcyjne, zatem słuszną była decyzja o zmianie tego stanu rzeczy.

Nowe logo World Sailing

Nowy symbol również nawiązuje do żeglarstwa i tak jak wcześniejszy, wykorzystuje podobne figury, jednak robi to bez porównania lepiej. Agencja rbl, która odpowiada za przeprojektowanie oprawy wizualnej World Sailing, wykorzystała „efekt przenikania” kolorów i połączyła oba „żagle”. Przy okazji zaproponowała zdecydowanie lepszą typografię i uporządkowała układ wszystkich elementów. Nowe logo jest bardziej harmonijne, a charakter znaku na pewno zyskał na nowoczesności.

Oczywiście można się zastanawiać, czy prostota tego znaku nie jest zbyt dosadna i czy należycie komunikuje, to co powinna. Jeśli ktoś by stwierdził, że sygnet równie dobrze pasuje do wielu innych marek, nawet z zupełnie innych branż, to ciężko byłoby odmówić racji takiemu spostrzeżeniu. Konstrukcja rzeczywiście bowiem jest dość uniwersalna, ale jak dla mnie, w tym przypadku, do przyjęcia. Nie tylko dlatego, że pod symbolem widnieje wyraźny logotyp z nazwą i żeglarstwem w niej, ale również ze względu na „historyczną ciągłość przekazu”, jaki w pewnym stopniu udało się zachować autorom.

Nowa identyfikacja wizualna World Sailing

World Saling rebranding - katalog

Przygotowali oni także wizualizacje nowej identyfikacji, w których styl znaku został przełożony na różne sytuacje eksploatacyjne. Róż i błękit uzupełniono białymi liniami oraz w niektórych przypadkach, także dodatkowymi barwami dopełniającymi paletę. Wszystko wygląda świeżo i pomimo mnogości kolorów, także bardzo spójnie.

Wizualizacja nowej identyfikacji World Sailing

World Sailing rebranding

World Sailing nowe logo

World Sailing ma nowe logo

Nowe logo i rebranding World Sailing

World Sailing wraz z rebrandingiem zyskał świeżą identyfikację wizualną, która cechuje się nowoczesnym charakterem, ale i lekkością w odbiorze. Nie jest ciężka i przytłaczająca, ale dynamiczna i lekka, co świetnie wpisuje się w dyscyplinę sportu, w której działa jej posiadacz. Podjęty wysiłek zaowocował naprawdę ciekawą zmianą. Uważam, że World Sailing otrzymał porządny projekt, z dużym potencjałem i teraz tylko od tej organizacji zależy, czy będzie potrafiła go w pełni wykorzystać. Po pierwszych wrażeniach wydaje mi się, że powinna podołać temu zadaniu.

Źródła: World Sailing, WS on Facebook, rbl, El poder de las ideas, Media Collective

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News