Szukaj

Reklama

Światowe żeglarstwo pod nowym logo World Sailing

World Sailing rebranding
Reklama

Działający przy Międzynarodowym Komitecie Olimpijskim organ World Sailing, odpowiadający za światowe żeglarstwo, przeszedł w ostatnim czasie wizerunkową metamorfozę. Pierwszym widocznym efektem tej zmiany jest odświeżone logo i identyfikacja wizualna.

World Sailing jest odpowiedzialny między innymi za promocję żeglarstwa na świecie, szkolenie sędziów, rozwój całej dyscypliny, a przede wszystkim za zarządzanie światowym żeglarstwem w kontekście działalności olimpijskiej i paraolimpijskiej. Miesiąc temu organizacja zaprezentowała nową tożsamość wizualną, która ma uczynić ją bardziej rozpoznawalną marką w świecie nie tylko żeglarskim, ale i całego sportu.

Dotychczasowy symbol, który był wykorzystywany w roli logo, to dość prosta konstrukcja złożona z dwóch figur, luźno nawiązujących do napiętego żagla, oraz logotypu. Jednak mimo tej prostoty nie można powiedzieć, żeby logo było zbyt atrakcyjne, zatem słuszną była decyzja o zmianie tego stanu rzeczy.

Nowe logo World Sailing

Nowy symbol również nawiązuje do żeglarstwa i tak jak wcześniejszy, wykorzystuje podobne figury, jednak robi to bez porównania lepiej. Agencja rbl, która odpowiada za przeprojektowanie oprawy wizualnej World Sailing, wykorzystała „efekt przenikania” kolorów i połączyła oba „żagle”. Przy okazji zaproponowała zdecydowanie lepszą typografię i uporządkowała układ wszystkich elementów. Nowe logo jest bardziej harmonijne, a charakter znaku na pewno zyskał na nowoczesności.

Oczywiście można się zastanawiać, czy prostota tego znaku nie jest zbyt dosadna i czy należycie komunikuje, to co powinna. Jeśli ktoś by stwierdził, że sygnet równie dobrze pasuje do wielu innych marek, nawet z zupełnie innych branż, to ciężko byłoby odmówić racji takiemu spostrzeżeniu. Konstrukcja rzeczywiście bowiem jest dość uniwersalna, ale jak dla mnie, w tym przypadku, do przyjęcia. Nie tylko dlatego, że pod symbolem widnieje wyraźny logotyp z nazwą i żeglarstwem w niej, ale również ze względu na „historyczną ciągłość przekazu”, jaki w pewnym stopniu udało się zachować autorom.

Nowa identyfikacja wizualna World Sailing

World Saling rebranding - katalog

Przygotowali oni także wizualizacje nowej identyfikacji, w których styl znaku został przełożony na różne sytuacje eksploatacyjne. Róż i błękit uzupełniono białymi liniami oraz w niektórych przypadkach, także dodatkowymi barwami dopełniającymi paletę. Wszystko wygląda świeżo i pomimo mnogości kolorów, także bardzo spójnie.

Wizualizacja nowej identyfikacji World Sailing

World Sailing rebranding

World Sailing nowe logo

World Sailing ma nowe logo

Nowe logo i rebranding World Sailing

World Sailing wraz z rebrandingiem zyskał świeżą identyfikację wizualną, która cechuje się nowoczesnym charakterem, ale i lekkością w odbiorze. Nie jest ciężka i przytłaczająca, ale dynamiczna i lekka, co świetnie wpisuje się w dyscyplinę sportu, w której działa jej posiadacz. Podjęty wysiłek zaowocował naprawdę ciekawą zmianą. Uważam, że World Sailing otrzymał porządny projekt, z dużym potencjałem i teraz tylko od tej organizacji zależy, czy będzie potrafiła go w pełni wykorzystać. Po pierwszych wrażeniach wydaje mi się, że powinna podołać temu zadaniu.

Źródła: World Sailing, WS on Facebook, rbl, El poder de las ideas, Media Collective

Skomentuj artykuł