Szukaj

Reklama

Szybka kolej Eurostar pod nową gwiazdą

Rebranding Eurostar 2023
Europejski przewoźnik kolejowy obsługujący szybkie połączenia pomiędzy Wielką Brytanią, Francją, Holandią i Belgią przeszedł rebranding i zaprezentował nową identyfikację wizualną.
Reklama

Eurostar przejmuje przewoźnika Thalys i przeprowadza rebranding

W maju 2022 roku Eurostar rozpoczął przejęcie innego przewoźnika działającego w podobnym regionie – firmę Thalys, która dodatkowo oferowała także połączenia między krajami Beneluxu i Niemcami. Integracja obu firm zakończyła się w styczniu br.

W wyniku połączenia marka Eurostar zyskała nowe możliwości rozwoju, co postanowiono podkreślić również poprzez przeprojektowanie dotychczasowej marki. Rebranding Grupy Eurostar, zlecony w ubiegłym roku agencji DesignStudio, ujednolica komunikację obu podmiotów, wprowadza nowe logo i zmienia cały dotychczasowy system wizualny.

Gwiazda kolei w nowych barwach

Nowe logo Eurostar jest wynikiem przyjętych założeń projektowych. Autorzy mieli za zadanie opracowanie nowoczesnego znaku z poszanowaniem dotychczasowego dorobku marki i zachowaniem rozpoznawalnej nazwy operatora.

Nowe logo przewoźnika Eurostar

Idea logo nawiązuje do gwiazdy i litery „e” zaczerpniętych z nazwy, ale także do Gwiazdy Polarnej oraz kompasu wskazujących podróżnym drogę do obranego przez nich celu podróży. Motywy tych elementów w różnej formie przewija się przez całą odświeżoną identyfikację.

Nowe logo Eurostar na pociągu

Nowa tożsamość marki Eurostar to nie tylko logo zbudowane z prostego sygnetu oraz mocnej, dwuelementowej typografii. Zmieniona została także dotychczasowa stylistyka i kolorystyka marki.

Projektanci spłaszczyli trójwymiarowe elementy dostosowując je do należytej prezentacji na nośnikach cyfrowych. Komunikacja często wykorzystuje barwne, przyjemne w odbiorze ilustracje nawiązujące do podróżowania lub wprost do obsługiwanych przez przewoźnika destynacji.

Ponadto wprowadzono zupełnie nową typografię i paletę barw. Jaśniejszy i żywszy odcień błękitu zastąpił dotychczasowy kolor granatowy. Jako jego uzupełnienie w identyfikacji wizualnej pojawia się także szczęść barw uzupełniających.

Identyfikacja Eurostar po rebrandingu
Rebranding Eurostar 2023
Motyw gwiazdy w nowej identyfikacji Eurostar

Nowa tożsamość wizualna przewoźnika Eurostar ma całkowicie zastąpić jego dotychczasowy system wizualny do końca bieżącego roku.

Źródła: DesignStudio, Rynek Kolejowy, Creative Review, Design Week, Transform
Skomentuj artykuł
2 Komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
A.Mason
A.Mason
30 stycznia 2023 10:55

Podoba mi się, że nie poszli z prądem w popularne dziś czcionki bezszeryfowe i konsekwencja. Wizualizacje wydają mi się spójne i jednocześnie dosyć charakterystyczne.

Michał
Michał
21 marca 2023 21:28
Odpowiedz użytkownikowi  A.Mason

Dokładnie to samo chciałem napisać. Świetny rebranding w natłoku nijakości i nietrafionych pomysłów.