Od lasu do technologii – ewolucja marki Taxus IT
Spółka Taxus IT rozpoczęła swoją działalność jako software house specjalizujący się w rozwiązaniach dla sektora leśnego i ochrony przyrody. Przez lata firma wypracowała mocną pozycję w swojej branży, jednak ewolucja prowadzonej działalności, wdrożenie zaawansowanych rozwiązań z obszarów sztucznej inteligencji czy uczenia maszynowego, a także otwarcie się na nowe sektory wymusiły konieczność zredefiniowania dotychczasowej marki.
– Dziś Taxus IT to dynamiczna firma technologiczna oferująca rozwiązania z zakresu AI, Machine Learning, prowadząca własne badania i współpracująca z międzynarodowymi klientami. Poprzednia tożsamość marki nie w pełni odzwierciedlała szerokie spektrum działalności i to stało się impulsem do zmian – wyjaśnia spółka.
Nowa identyfikacja komunikuje technologiczny charakter marki
Rebranding Taxus IT to znacznie więcej, niż kosmetyczne zmiany. Przeprojektowane logo i identyfikacja wizualna są elementami kompleksowej transformacji, która objęła całą komunikację marki. Przygotowany projekt podkreśla technologiczny charakter firmy i nadaje jej nowoczesny styl.
Nowe logo Taxus IT charakteryzuje się minimalistycznym stylem, podkreślonym przez stonowaną kolorystykę opartą na granatach i błękitach. Barwy te są nawiązaniem do zaufania, profesjonalizmu i innowacyjności, a jednocześnie budzą silne skojarzenia z branżą technologiczną. Całość identyfikacji wizualnej została uporządkowana w spójny system, który wspiera proces nowego pozycjonowania marki, kierowanej już nie tylko do branży leśnej.
Rebranding otwierający nowe możliwości
Rebranding marki Taxus IT to efekt przemyślanej strategii i dobrze zaplanowanych działań, których celem jest podkreślenie ewolucji, nowoczesności oraz nowych ambicji firmy. Przyjęta identyfikacja wizualna odświeża dotychczasowy wizerunek i otwiera nowe możliwości wzmocnienia rozpoznawalności brandu, zarówno w jego macierzystym sektorze, jak i w zupełnie nowych obszarach działalności.
Źródła: Taxus IT, Ad-Venture