Wizualne perypetie Teatru Starego w Lublinie
Prace projektowe związane z wizualną zmianą lubelskiego Teatru Starego były prowadzone od kilku miesięcy. Początkowo planowano jedynie delikatne odświeżenie dotychczasowej identyfikacji, ale w trakcie konsultacji pojawiły się przesłanki przemawiające za kompleksową modernizacją marki, dostosowującą jej tożsamość do współczesnych potrzeb i oczekiwań odbiorców.
Jak podano na oficjalnym profilu Teatru, logo zaprojektowane kilkanaście lat temu, pomimo upływu czasu nie zapisało się w świadomości nawet stałych widzów. Był to kolejny powód do zaprojektowania całkiem nowego znaku.
Maska w nowym logo Teatru
Do współpracy przy rebrandingu zaangażowano ekspertów z Kolektywu kilku.com oraz agencji wniedoczasie.pl. Za projekt nowego systemu identyfikacji wizualnej odpowiada natomiast warszawskie studio Temperówka.
Nowe logo Teatru Starego w Lublinie przedstawia maskę, która jest najbardziej charakterystycznym dla obiektu elementem, znajdującym się na jego fasadzie. Stworzony znak koresponduje według autorów z ponad 200-letnią tradycją instytucji.
– Przy tworzeniu nowej identyfikacji towarzyszyła nam świadomość potrzeby zachowania spójności bogatej tradycji miejsca ze świeżą koncepcją artystyczną. Zależało nam na tym, żeby w jak najbardziej trafny sposób połączyć dostępność i współczesny minimalizm z motywami nawiązującymi do charakteru instytucji, a także architektury i fascynującej historii budynku przy Jezuickiej 18 – podano w komunikacie Teatru Starego w Lublinie.
Na razie logo, wkrótce prezentacja identyfikacji
Ze zrealizowanej zmiany zaprezentowano póki co jedynie nowy symbol. Teatr informuje jednak, że wkrótce pokazany zostanie cały odświeżony system identyfikacji wizualnej, a następnie rozpocznie się jego sukcesywne wdrożenie.
Źródło: Teatr Stary w Lublinie