Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Teneryfa z nowym logo

Udostępnij ten artykuł

Natknąłem się ostatnio na turystyczny rebranding Teneryfy. Największa z Wysp Kanaryjskich postanowiła zmodyfikować nieco swoje logo i odświeżyć system identyfikacji wizualnej. A oto efekty pracy wykonanej przez FutureBrand Spain.

Nowe logo zostało w sumie całkowicie oparte na dotychczasowych kształtach. Celem tego przeprojektowania nie była rewolucja, ale unowocześnienie, dopracowanie poprzedniego znaku. W samej jego konstrukcji dla przeciętnego odbiorcy zmieniło się tak naprawdę niewiele. Śmiem twierdzić, że gdyby nie nadano nowej palety barw, pewnie tylko nieliczni zwróciliby uwagę na odświeżony krój znaków, że o zmianie symbolu nie wspomnę.

nowe-logo-teneryfy-ciemna-wersja

teneryfa-rebranding-plyta-cd

Nowe logo Teneryfy jest bardziej „zaokrąglone” i więcej w nim życia, co zresztą sugeruje również nowe hasło – 100% Vida („100% życia”). Taki też był zamiar projektantów, aby ożywić i ocieplić cały znak. Kolor niebieski raczej do gorącego klimatu za mocno nie nawiązywał. Wprowadzał może nie tyle chłód, co neutralność, a to przestało się podobać „wyspiarzom”.

nowe-logo-teneryfa-wizualizacja

Teraz jest dużo żółtego i pomarańczowego, które jednoznacznie kojarzą się ze słońcem i ciepłym klimatem. To przede wszystkim tymi walorami turystycznymi przyciągają Kanary. Nie brakuje też i wyjątkowych  krajobrazów, które autorzy nowego systemu wkomponowali w poszczególne elementy wizualne.

nowe-logo-teneryfa-koszulka

Osobiście bardzo podoba mi się nowa koncepcja i nowe spojrzenie w kreowaniu strategii turystycznej. Postawiono na największe zalety tej atlantyckiej wyspy i wydaje mi się, że dobrze to wyszło, bo bardzo wyraźnie podkreśla je odświeżone logo. Warta docenienia jest minimalistyczna ingerencja „sztucznych grafik” w cały system. Projektanci postawili przede wszystkim na naturalne zdjęcia, które nie wymagają dopieszczania żadnymi zbędnymi elementami graficznymi.

teneryfa-torba-rebranding-nowe-logo

Można więc powiedzieć, że miejsca promują się same i nie trzeba im w tym zbytnio pomagać. Nowe logo po prostu łączy je w jedno nadając wspólny wydźwięk. Taki „naturalny minimalizm” bardzo przypadł mi do gustu. Podoba się!

Źródło: brandingsource.blogspot.com

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News