TVN rezygnuje z żółtego koloru w logo
Nowe logo TVN zostało całkowicie pozbawione charakterystycznej żółtej barwy, którą do tej pory przedstawiona była nazwa stacji. Na niebieskim kole pojawiły się białe litery. Chociaż koncepcja znaku pozostała podobna, różnice są na tyle wyraźne, że wielu widzów szybko zauważyło wprowadzoną zmianę.
Dyrektor wykonawczy argentyńskiej agencji Superestudio, która jest odpowiedzialna za stworzenie nowej kreacji, Ezequiel Rormoser uzasadnia zmianę w ten sposób – Już na wczesnych etapach projektowania zdaliśmy sobie sprawę, że subtelne zmiany w logo sprawią, że będzie ono bardziej odpowiednie dla marki, ale nie chcieliśmy stracić jego ikoniczności, wpływu i rozpoznawalności na polskim rynku telewizyjnym. Uprościliśmy więc logo, zastępując żółty kolor białym i zmodyfikowaliśmy kolor niebieski, aby znak był bardziej nowoczesny, ale jednocześnie zachował swoje dziedzictwo.
Zmiany dotknęły również całkowicie zmienioną identyfikację wizualną, którą wprowadzono razem z nowym znakiem. Także w tym aspekcie żółto-niebieskie kompozycje kolorystyczne przestały być wiodącym motywem marki. Zastąpiły je połączenia nowych barw: zielonej, pomarańczowej, białej i ciemnoniebieskiej.
Zmiany po 11 latach
Żółto-niebieskie logo TVN w dotychczasowej formie funkcjonowało ponad dekadę. Rebranding rozpoczął się po zmianach personalnych w kierownictwie telewizji, gdy nową dyrektor została Lidia Kazen.
Źródło: TVN, Kurier Nakielski