Szukaj

Reklama

Tworzenie logo – jak to wygląda?

Poniższy tekst jest informacją prasową dostarczoną przez podmiot zewnętrzny. Jej treść nie została przygotowana przez redakcję Branding Monitor.

Logo uznawane jest za podstawowy element identyfikacji wizualnej firmy. Symbol, jaki odbiorcy mogą zobaczyć na produktach, opakowaniach, a także materiałach reklamowych, powinien przyciągać spojrzenia i zachęcać do interakcji. Jak zatem tworzone jest logo? Czy to proces łatwy, czy może skomplikowany? Dowiesz się tego z poniższego artykułu!

Czym w ogóle jest logo?

Najczęściej spotykanym i powtarzalnym elementem graficznym w komunikacji firm z odbiorcami jest logo. Charakteryzuje ono przedsiębiorstwo lub markę, która stoi za oferowanymi produktami lub usługami. Logo jest znakiem graficznym tworzonym z myślą o wyróżnieniu biznesu na rynku, zapadaniu w pamięć klientów, a także zbudowaniu podstawy spójnej identyfikacji wizualnej. Symbol składać się może z kilku elementów. Teoria zakłada, że logo zbudowane jest z: sygnetu (znaku graficznego), logotypu (warstwy tekstowej, którą jest np. nazwa firmy) oraz sloganu (hasła).

Jak przebiega tworzenie logo?

Tworzenie logo nie jest procesem łatwym. Owszem, można iść na skróty, generując symbol na podstawie dostępnych szablonów (np. w darmowych kreatorach grafiki). Ale nie tędy droga. Taki symbol jest powtarzalny, a co za tym idzie, wiele przedsiębiorstw może korzystać z podobnego wzoru. Biorąc pod uwagę cele, dla jakich realizuje się tworzenie logo dla firm, warto wybrać indywidualny projekt przygotowywany przez studio graficzne, jakim jest np. GoodProject. Dlaczego?

Podstawą procesu tworzenia logo jest zapoznanie się z oczekiwaniem klienta. Wiedząc, co chce uzyskać, można zrozumieć potrzeby, a tym samym zaproponować najlepsze rozwiązanie. Dlatego też dla studia graficznego istotne jest wypełnienie briefu i przekazanie wszystkich informacji.

Kolejne etapy prowadzą przez analizy wspomnianych oczekiwań, ale także rynku, na którym działa lub chce pojawić się firma. Studio graficzne poznaje konkurencję oraz symbole, z których korzysta. Wszystko po to, aby stworzyć niepowtarzalne logo, będące kluczowym elementem identyfikacji wizualnej oraz umożliwiające zdobycie przewagi wizerunkowej nad innymi biznesami z tej samej branży.

Po analizach przychodzi czas na prace koncepcyjne. Powstają szkice, które są przedmiotem wewnątrz zespołowej dyskusji. Najlepsze propozycje przedstawiane są klientowi, a także zyskują cyfrową postać. Po wybraniu najlepszej wersji jest ona dalej rozwijana i konsultowana. Dopiero gdy w ramach tworzenia logo nie będzie żadnych uwag ze strony klienta, otrzymuje on ostateczną wersję symbolu w postaci plików graficznych.

Na co zwrócić uwagę podczas korzystania z logo?

Decydując się na tworzenie logo dla firmy, warto wiedzieć, że powinno ono spełniać kilka wymogów. Przede wszystkim symbol musi być niepowtarzalny. Dzięki temu cała identyfikacja wizualna będzie spójna, a prowadzona komunikacja nie zostanie pomylona z inną firmą. Ponadto logo powinno być proste i czytelne. Wtedy będzie ono zrozumiałe przez odbiorców.

Podsumowanie

Efektem dobrze poprowadzonego procesu tworzenia logo jest indywidualny i skuteczny symbol. Znak będzie charakteryzować firmę oraz zapadać w pamięć odbiorców. Tworzenie logo wymaga znajomości nie tylko zasad projektowania grafiki, ale także doświadczenia oraz wiedzy na temat marketingu. Dlatego warto wybierać kompetentne studio graficzne, które podejmie się realizacji takiej usługi, a jednocześnie będzie w stanie zapewnić dalsze wsparcie, np. tworząc kompleksową identyfikację wizualną.