Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Universal Channel w nowej odsłonie

Udostępnij ten artykuł

28. września kanał telewizyjny Universal Channel zmieni swoją oprawę wizualną, w tym logo. Przy okazji rebrandingu zmienione zostanie także hasło promujące stację w Polsce.

rebranding-universal-channel

Universal Networks International, który jest właścicielem kanału, należy do NBC Universal. Jak można przeczytać na stronie, Universal Networks International jest jedną z największych na świecie sieci telewizji rozrywkowej, działającą w ponad 150 krajach na całym świecie. W Polsce posiada jednak zaledwie 0,18% udziałów w rynku, a dostępny jest na Cyfrowym Polsacie i w ofertach sieci kablowych, takich jak UPC, Vectra, itp.

Nowa oprawa, logo i slogan – „100% Charakteru” – mają zapewnić wyższą oglądalność poprzez nastawienie na promowanie wyrazistych postaci z filmów i seriali, które pojawiają się na antenie tej stacji.

nowe-logo-universal-channel

W nowym logo pozbyto się konturów Ameryk, a położono nacisk na samą nazwę. Okręg jest rozcinany już tylko przez słowo „Universal”, „Channel” umieszczono wewnątrz znaku. Niestety pojawiły się też gradienty, choć w przypadku marki multimedialnej nie wygląda to tak źle, jak u firm z innych branż. Na ekranie taką kolorystykę jest stosunkowo łatwo odtworzyć, a do tego stwarza możliwość manipulacji kolorami, co może przełożyć się na wyższą atrakcyjność ramówki. W niej zaś dosyć umiejętnie moim zdaniem wykorzystane zostało drobne wcięcie w logo, które w wersji statycznej jest ledwo zauważalne. Logo Universal Channel lepiej więc oglądać w akcji:
https://www.youtube.com/watch?v=gxm-aGm4EIg

Zastosowane efekty są całkiem w porządku, a do tego faktycznie pojawia się nastawienie na podkreślenie poszczególnych aktorów, a nie przedstawianie wątków filmów i seriali. Dlaczego zdecydowano się na taki sposób promocji? To tłumaczy Lee Raftery, wiceprezes ds. marketingu NBCUniversal (źródło):

„Zdecydowaliśmy się na zmianę naszego pozycjonowania, gdyż doszliśmy do wniosku, że to właśnie silne charaktery są magnesem, który tydzień po tygodniu przyciąga widzów do ich ulubionego serialu. Nowe logo, wygląd i hasło 100% Charakteru są proste i intuicyjne. Pomogą nam dotrzeć do serc i umysłów naszych widzów i zwiększyć potencjał tej światowej marki”

Nowe logo Universal Channel można uznać, za zmianę znaczącą i śmiałą. Czy jednak zmieniona forma i kolorystyka czynią ten znak lepszym niż poprzedni? To już oceńcie sami.

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Więcej z działu News