Szukaj

Reklama

Po WP czas na nową Interię

Reklama

Interia pozazdrościła chyba zmiany Wirtualnej Polsce i również zmieniła swój wizerunek. Prace nad rebrandingiem Interii trwały zapewne już od dawna, ale czas jego wdrożenia pozwala zinterpretować je jako odpowiedź na kampanię wizerunkową WP. Która z nich okaże się efektywniejsza?

rebranding-nowe-logo-interia

Opisywana niedawno przeze mnie zmiana WP miała na celu zmianę wizerunku i odzyskanie znaczącej pozycji wśród internetowych mediów. Prawdopodobnie takie same przesłanki wpłynęły na decyzję o rebrandingu wśród kierownictwa Interii. Najwcześniej, bo w 2011 roku podobną zmianę przeprowadził Onet, czym wybił się na pozycję lidera jeśli chodzi o design. Teraz już wszystkie trzy portale posługują się nowoczesnym i świeżym wyglądem.

brand-interia-nowe-logo

Interia zaprezentowała się na nowo jako ostatnia, ale wydaje mi się, iż jest to najbardziej odważna zmiana spośród tej „internetowej trójki”. Onet przeprowadził wyraźne, ale dosyć subtelne odświeżenie. Wirtualna Polska również nie wprowadziła wielkiej rewolucji. Jej zmiana jest ewidentna, jednak nowy wzór mocno nawiązuje do poprzedniego. Zupełnie inaczej niż w przypadku Interii, która przestała być już tylko żółto-niebieska.

odmiany-nowe-logo-interii

Nowe logo, to prosty, nowoczesny znak, które stworzył Oskar Podolski (autor m.in. nowego logo Heyah). Niestety mnie osobiście ten projekt nie zachwyca. Ciekawym zabiegiem wydaje mi się wypełnianie znaku różnymi deseniami, czy nawet zdjęciami, przy jednoczesnym zachowaniu charakteru. Nadaje to dużej dynamiki całemu logo. Nie przypadł mi do gustu za to krój użytego pisma. Wydaje mi się zbyt toporny, przez co mało atrakcyjny. Na plus oceniam za to usunięcie z logo domeny „.pl”, która niepotrzebnie wydłużała znak. Portal już dawno stał się znaną marką, więc rezygnacja z rozszerzenia „.pl” powinna nastąpić dużo wcześniej. Samo logo na pewno potrzebowało odświeżenia, ale czy jest nim nowy projekt? Można to było zrobić dużo mniej drastycznie, bo uważam, że aż taka rewolucja nie była konieczna.

nowa-strona-interia

Ciężko mi w miarę obiektywnie odnieść się do całej zmiany, gdyż silne przyzwyczajenia robią swoje. Na chwilę obecną jakoś bardziej wolałem dawną, żółto-niebieską Interię, która posługiwała się stosunkowo przejrzystą, uporządkowaną stroną. Ze wspomnianej trójki portali była ostatnią, gdzie znajdowało się więcej treści niż zdjęć. Teraz niestety się to zmienia, bo nowa witryna bardziej przypomina mi styl „Faktu” i „Super Expressu” (który już dawno wprowadziła WP), niż sensownego medium informacyjnego.

Skomentuj artykuł