Reklama

Branding Monitor to największy polski portal o brandingu i kreowaniu wizerunku marki. Zmiany, nowości i ciekawostki ze świata komunikacji wizualnej.

Zawody kreatywne – charakterystyka praca w branży reklamowej

Udostępnij ten artykuł

Artykuł zewnętrzny. Poniższa treść nie została opracowana przez redakcję Branding Monitor.
Wydawać by się mogło, że zawody związane z marketingiem i reklamą rozwijają się dynamicznie dopiero od kilku dekad. Tymczasem pierwszy znany ludzkości tekst o charakterze reklamowym został spisany na papirusie 5 tys. lat temu. Reklama towarzyszy ludzkości tak długo jak handel i dopóki jedne podmioty sprzedają dobra i usługi drugim, potrzebni będą specjaliści usprawniający ten proces. Sprawdź, jakie specjalizacje obejmuje marketing i jakie wymagania trzeba spełniać, aby zdobyć ciekawą pracę w tym obszarze.

Praca reklama – jakie specjalizacje obejmuje?

Wraz z rozwojem opcji związanych z handlem, rozwija się także rynek reklamy. Obecnie po marketingu można znaleźć pracę w kilkudziesięciu mniej lub bardziej wyspecjalizowanych obszarach. Nawet małe firmy potrzebują specjalisty ds. marketingu, który będzie koordynował proces reklamowania się i komunikacji z mediami. W większych przedsiębiorstwach powołuje się w tym celu całe działy.

Do ciekawych zawodów związanych z reklamą należy projektant reklamy graficznej (łączący umiejętności marketingowe i artystyczne), specjalista ds. reklamy internetowej (koncentrujący się wyłącznie na komunikacji z klientem w sieci), specjalista ds. reklamy w mediach społecznościowych, agent reklamowy (pośredniczący w sprzedaży powierzchni reklamowych) czy specjalista ds. PR (zajmujący się komunikacją ze społeczeństwem i z mediami).

Jakiego wykształcenia i umiejętności wymaga praca w branży reklamowej?

Reklama to jeden z tych obszarów, w których od wykształcenia ważniejsze jest doświadczenie i realne umiejętności. Studia oczywiście bardzo pomagają w zrozumieniu mechanizmów rządzących handlem i marketingiem, ale po maturze również można się realizować w tym obszarze.

Karierę w marketingu najlepiej planować jeszcze od szkoły średniej, wybierając profil liceum najlepiej rozwijający pożądane umiejętności. Ale trudno wymagać od nastolatków, by mieli już sprecyzowaną wizję przyszłości – dlatego istnieje wiele szkół policealnych oraz kursów przygotowujących do pracy w marketingu. Jeśli natomiast ukończyłeś studia na zupełnie innym kierunku, ale fascynuje cię świat reklamy, z łatwością znajdziesz podyplomówkę odpowiadającą twoim potrzebom.

Praca w reklamie bez doświadczenia – czy łatwo ją znaleźć?

Zazwyczaj najtrudniej znaleźć pierwszą pracę – przedsiębiorcy przychylniej patrzą na osoby z doświadczeniem, a przecież gdzieś trzeba je zdobywać. Pod tym kątem reklama i marketing są obszarami dość wyrozumiałymi. Często pracodawcy są skłonni dać szansę obiecującemu kandydatowi, który po prostu potrafił dobrze się „sprzedać” podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Bez doświadczenia najłatwiej znajdziesz pracę w działach reklamy i marketingu dużych firm, gdzie zawsze można poprosić kolegów o pomoc lub uczyć się, aktywnie obserwując ich pracę. Jeszcze w trakcie nauki dobrze jest postarać się o staż lub praktyki, znacznie zwiększające szanse na zatrudnienie.

Gdzie szukać legalnych ofert pracy w reklamie i marketingu?

Młodzi ludzie mają tendencje do ograniczania obszaru poszukiwań pracy do mediów społecznościowych. Bardzo wiele ofert dotyczy właśnie pracy w reklamie. Ogłoszeniodawcy obiecują łatwą pracę i wysokie zarobki. Trzeba zachować ostrożność – niestety anonimowa forma publikacji ofert przyciąga wielu oszustów.

Legalne oferty pracy znajdziesz w serwisach internetowych z ogłoszeniami. Na GoWork.pl możesz także przeczytać opinie o pracodawcach, wystawione przez pracowników i przez kandydatów, dzięki którym dowiesz się, która firma najlepiej traktuje pracowników.

Uwaga: Materiały publikowane w sekcji Pressroom są artykułami zewnętrznymi, za które odpowiedzialność ponosi podmiot wskazany jako "Źródło informacji". Teksty nie są opracowywane przez redakcję Branding Monitor.

Tematy

Udostępnij ten artykuł
Zobacz ostatnie publikacje
Reklama
Branding newsy