Szukaj

Reklama

Zawody kreatywne – charakterystyka praca w branży reklamowej

Poniższy tekst jest informacją prasową dostarczoną przez podmiot zewnętrzny. Jej treść nie została przygotowana przez redakcję Branding Monitor.

Wydawać by się mogło, że zawody związane z marketingiem i reklamą rozwijają się dynamicznie dopiero od kilku dekad. Tymczasem pierwszy znany ludzkości tekst o charakterze reklamowym został spisany na papirusie 5 tys. lat temu. Reklama towarzyszy ludzkości tak długo jak handel i dopóki jedne podmioty sprzedają dobra i usługi drugim, potrzebni będą specjaliści usprawniający ten proces. Sprawdź, jakie specjalizacje obejmuje marketing i jakie wymagania trzeba spełniać, aby zdobyć ciekawą pracę w tym obszarze.

Praca reklama – jakie specjalizacje obejmuje?

Wraz z rozwojem opcji związanych z handlem, rozwija się także rynek reklamy. Obecnie po marketingu można znaleźć pracę w kilkudziesięciu mniej lub bardziej wyspecjalizowanych obszarach. Nawet małe firmy potrzebują specjalisty ds. marketingu, który będzie koordynował proces reklamowania się i komunikacji z mediami. W większych przedsiębiorstwach powołuje się w tym celu całe działy.

Do ciekawych zawodów związanych z reklamą należy projektant reklamy graficznej (łączący umiejętności marketingowe i artystyczne), specjalista ds. reklamy internetowej (koncentrujący się wyłącznie na komunikacji z klientem w sieci), specjalista ds. reklamy w mediach społecznościowych, agent reklamowy (pośredniczący w sprzedaży powierzchni reklamowych) czy specjalista ds. PR (zajmujący się komunikacją ze społeczeństwem i z mediami).

Jakiego wykształcenia i umiejętności wymaga praca w branży reklamowej?

Reklama to jeden z tych obszarów, w których od wykształcenia ważniejsze jest doświadczenie i realne umiejętności. Studia oczywiście bardzo pomagają w zrozumieniu mechanizmów rządzących handlem i marketingiem, ale po maturze również można się realizować w tym obszarze.

Karierę w marketingu najlepiej planować jeszcze od szkoły średniej, wybierając profil liceum najlepiej rozwijający pożądane umiejętności. Ale trudno wymagać od nastolatków, by mieli już sprecyzowaną wizję przyszłości – dlatego istnieje wiele szkół policealnych oraz kursów przygotowujących do pracy w marketingu. Jeśli natomiast ukończyłeś studia na zupełnie innym kierunku, ale fascynuje cię świat reklamy, z łatwością znajdziesz podyplomówkę odpowiadającą twoim potrzebom.

Praca w reklamie bez doświadczenia – czy łatwo ją znaleźć?

Zazwyczaj najtrudniej znaleźć pierwszą pracę – przedsiębiorcy przychylniej patrzą na osoby z doświadczeniem, a przecież gdzieś trzeba je zdobywać. Pod tym kątem reklama i marketing są obszarami dość wyrozumiałymi. Często pracodawcy są skłonni dać szansę obiecującemu kandydatowi, który po prostu potrafił dobrze się „sprzedać” podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Bez doświadczenia najłatwiej znajdziesz pracę w działach reklamy i marketingu dużych firm, gdzie zawsze można poprosić kolegów o pomoc lub uczyć się, aktywnie obserwując ich pracę. Jeszcze w trakcie nauki dobrze jest postarać się o staż lub praktyki, znacznie zwiększające szanse na zatrudnienie.

Gdzie szukać legalnych ofert pracy w reklamie i marketingu?

Młodzi ludzie mają tendencje do ograniczania obszaru poszukiwań pracy do mediów społecznościowych. Bardzo wiele ofert dotyczy właśnie pracy w reklamie. Ogłoszeniodawcy obiecują łatwą pracę i wysokie zarobki. Trzeba zachować ostrożność – niestety anonimowa forma publikacji ofert przyciąga wielu oszustów.

Legalne oferty pracy znajdziesz w serwisach internetowych z ogłoszeniami. Na GoWork.pl możesz także przeczytać opinie o pracodawcach, wystawione przez pracowników i przez kandydatów, dzięki którym dowiesz się, która firma najlepiej traktuje pracowników.