Szukaj

Reklama

Jak wybrać nazwę i logo dla firmy?

Tworzenie nazwy firmy i logo, które będą tak atrakcyjne, że klienci zaczną natychmiast rozpoznawać firmę? To możliwe. Jesteśmy tutaj, aby podzielić się z Tobą kilkoma wskazówkami, które na co dzień pomagają nam tworzyć niezapomniane, hipnotyzujące nazwy i logo dla firm. Pokażemy Ci, jak wybrać nie tylko rozpoznawalną, ale także unikalną nazwę i logo dla Twojego biznesu, aby w pełni wykorzystać potencjał wizerunku firmy, budować silne relacje z klientami oraz pretendować o pozycję lidera na rynku. Pomożemy Ci też uniknąć potencjalnych błędów, które mogłyby Cię kosztować zmianę zarówno nazwy, jak i logo firmy w niedalekiej przyszłości. Czy to naprawdę aż takie ważne? Tak. 80% ludzi klika w daną stronę w wynikach wyszukiwania np. Google przede wszystkim dlatego, że rozpoznają nazwę (źródło: LYFE Marketing). 60% klientów unika firm z dziwnym i nieatrakcyjnym logo, nawet jeśli marki mają dobre recenzje (źródło: StudyFinds).
Reklama
Materiał sponsorowany

Wybór nazwy dla Twojej firmy to jedna z najważniejszych strategicznych decyzji, jakie musisz podjąć

Niektórzy uważają, że nazwa firmy nie ma większego znaczenia – stawiają na historię, emocje, koncept. Skutek?

Marki, nawet te duże, codziennie wprowadzają na rynek nowe produkty o nazwach, które niestety prowadzą do porażki. Chciałbyś uniknąć tego błędu? Poznaj, czym jest dobra nazwa, a potem stwórz swoją, zdobywając serca i umysły klientów.

Prawda jest taka, że nazwa to jedno z najcenniejszych aktyw w biznesie. Pomyśl, czym byłaby Coca-Cola, gdybyśmy zabrali jej nazwę. Ważne jest więc, aby nazwa firmy była prosta, zapadająca w pamięć i ponadczasowa.

Jak stworzyć nazwę i logo firmy?

Czym charakteryzują się legendarne nazwy? Co je wyróżnia na tle przeciętnych? W świecie globalnej konkurencji warto stworzyć nazwę firmy, która jest już od początku gotowa na międzynarodowy sukces.

Poniżej znajdziesz 3 kluczowe cechy idealnej nazwy.

Po pierwsze zachowaj mądrą prostotę. Nazwa powinna być krótka, ale to nie znaczy, że im mniej liter tym lepiej. Kluczowe jest, aby klienci byli w stanie łatwo ją wypowiedzieć po usłyszeniu po raz pierwszy.

Niezależnie od tego, jak skomplikowany jest Twój produkt, dobrze jest upewnić się, że klient będzie w stanie wypowiedzieć jego nazwę. W innym razie, ludzie zapewne zaczną nadawać mu własne nazwy.

Po drugie zatroszcz się o zapamiętywalność. Chociaż wielkie firmy mogą przeznaczyć miliony na reklamę, aby wprowadzić nazwę do pamięci konsumentów, najlepiej jest, jeśli nazwa sama w sobie jest łatwo zapamiętywalna.

Po trzecie weź pod uwagę ponadczasowość namingu. Sprawdzenie, czy nazwa zniesie próbę czasu, jest trudne, ale konieczne. Unikaj „współczesnego slangu” i nazw które mogłyby być niezrozumiałe lub uważane za przestarzałe za 10 lat.

Kroki do stworzenia własnej nazwy firmy

Zdefiniowanie unikalnej nazwy, która jest dostępna jako domena .pl lub .com, może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Dzieje się tak dlatego, że konkurenci zajęli już wiele nazw, które przyjdą Ci do głowy.

Jeśli planujesz rozszerzenie działalności na rynki międzynarodowe, musisz wziąć pod uwagę również różnorodność językową i kulturową.

Na początek rozważ, czy nie jest sensowne, aby nazwa firmy lub produktu odnosiła się do tego, co firma lub produkt rzeczywiście robi.

Jeśli to nie przynosi rezultatów, spróbuj ponownie, aż stworzysz naprawdę dobrą nazwę – to klucz do sukcesu na rynku. Wiele biznesów decyduje się na loga firm z nazwami, tym bardziej warto wybrać przygotowany na to naming.

Tworzenie logotypu – o czym trzeba wiedzieć?

Dobre logo łączy w sobie takie cechy jak: jasność, rozpoznawalność i ponadczasowośćTworzenie logo firmy łączącego w sobie te cechy wymaga unikania 3 powszechnych błędów, przez które biznesy nie wykorzystują pełnego potencjału firmowego znaku.

Skomplikowane logo to pierwszy błąd. Wielu właścicieli firm ma tendencję do tworzenia nadmiernie skomplikowanych logotypów, chcąc przekazać jak najwięcej informacji za pomocą swojego znaku.

Prawda jest taka, że prostsze znaki są łatwiejsze do zapamiętania. Klient potrzebuje tylko kilku sekund, aby ocenić Twoje logo. Jeśli jest zbyt skomplikowane lub zawiera zbyt wiele elementów wzrasta ryzyko, że zostanie odrzucone.

Drugi błąd to dosłowność. Logo nie musi bezpośrednio odzwierciedlać tego, co firma robi. Światowe marki jak Google czy Ikea nie posługują się dosłownymi znakami w swoim logo.

Zamiast tego wykorzystują abstrakcyjne pomysły, które są łatwiejsze do zapamiętania i naznaczają subtelne emocjonalne skojarzenia z marką.

Trzeci błąd to wybór tanich platform internetowych i szablonów, z których powstają logotypy. Te metody rzadko prowadzą do stworzenia unikalnego i dojrzałego logo, które przemawia do Twoich odbiorców.

Stworzenie logo i nazwy dla firmy to fundament udanego biznesu. Są to jedne z jej najważniejszych zasobów, które pomagają budować rozpoznawalność i wizerunek marki. Warto mądrze podejść do ich tworzenia i korzystać ze wsparcia specjalistów.

Skomentuj artykuł
Włącz powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Tiruriru
Tiruriru
27 lipca 2023 11:57

.

Last edited 9 miesięcy temu by Tiruriru